Di-rect live @ Dordrecht


Gisterwas het dan zover… bijna een jaar later kreeg ik mijn verjaardagscadeautje van Jacolien… ze nam me mee naar een concert van Di-rect. Nadat ik woensdagavond totaal niet lekker was, en die rest van de hele dag het ook op en neer ging was ik nog even bang dat ik niet zou kunnen gaan. Ik baalde er van… ik had me er zo op verheugd en zou het nou niet door kunnen gaan omdat ziek was ? De afspraak van 1 uur smiddags verzet naar 5 uur in de hoop dat me wat beter zou voelen. Toen ik richting bus ging voelde ik me echt niet goed…. na wat paracetamol en andere pilletjes dacht ik ik ga gewoon en dan zie wel hoe gaat.

Op station nog wat te eten gehaald omdat me dit een goed idee leek omdat me anders weer beroerd zou voelen omdat te weinig had gegeten… En om 5 uur was ik dan in Dordrecht, leuk om Jacolien weer x te zien en gelijk gezellig zitten kletsen en samen eten gekookt. We hadden besloten samen iets nieuws te proberen, dit doen we eigenlijk elke x. Wat we nu hadden gemaakt was oke, maar we waren het er beide over eens dat dit niet iets is wat je elke week zal maken. Na eten afgewassen en toen richting de stad voor het optreden. In begin voelde het eten niet zo goed dus ik dacht echt al oww daar gaat mijn leuke avond maar gelukkig trok het gevoel weg.

We zochten een plekje in de zaal en in eerste instantie zag ik haast niks, het blijft toch vervelend als je klein bent bij dat soort dingen…. maar mensen waren er echt relaxed en deden totaal niet moeilijk en vroegen of niet voor ze wilde staan (want ze konden makkelijk over me heen kijken)… nou top dus ! Geweldige plekjes en de show kon beginnen, eerst het voorprogramma… sommige nummers klonken verrassend goed, alleen hun uiterlijk en stijl. Het was zo jammer… ze dacht er volgens mij heel leuk uit te zien in hun pakjes in allemaal een andere kleur maar het leken zo’n nerds. Jammer !! Aan einde van hun optreden waren ze gewoon in de zaal te vinden met hun normale kleren wat hun totaal andere mensen maakte… zo jammer om dan zo op een podium te gaan staan. Jacolien vond ook nodig hun dit even zelf te vertellen aha.

Na het voorprogramma begon om 22.00 eindelijk Di-rect :O… echt schrok er beetje van dat ze zo laat pas begonnen. Het was een leuke shows, met veel muzikaliteit… Waarbij je kon genieten van ook het instrumentale gedeelte. Dit vind ik persoonlijk altijd geweldig… als je kan horen dat een drummer echt kan drummer, een gitarist echt kan gitaar spelen en een toetsenist echt kan spelen. Wel miste ik de vernieuwing bij de show wat ik erg jammer vond. In tegenstelling tot andere tours van Di-rect was deze show niet veel anders dan een gewoon festival optreden. Ik miste nieuwe/oude nummers in een nieuw jasje gestoken, nieuwe covers of een drumsolo van Jamie want normaal gesproken nooit ontbreekt tijdens een tour. Jammer ! Des ondanks heb ik wel genoten, soms moet ik wennen aan hun nieuwe sound omdat het nu een totaal andere band is. Soms mis ik wel eens een mooie ballad die normaal gesproken wel voorbij kwamen. Des ondanks vind ik de nieuwe sound te gek ! Ik kijk het naar een 2de album waardoor het repertoire wat breder zal worden dan alleen hun nieuwe album.

De sfeer wat er tijdens de optredens hangt vind ik prettig, het lijkt alsof Di-rect nu een breder publiek aantrekt dan alleen maar 15 jarige hysterische fans. Met ook veel oudere en jongens in de zaal was het een totaal ander optreden en andere sfeer… een sfeer die ik heb gemist ! Het deed me terug denken aan de tijd dat ik naar Taxe ging.
Na afloop gebeurde dan ook het onwaarschijnlijkste van allemaal… De band kwam gewoon nog de zaal in… Niet een hysterische signeersessie achter een tafel waar je met moeite een krabbel krijgt. Nee , er was ruimte voor een praatje en een foto. Een di-rect die ik in de afgelopen 10 jaar niet zo heb gekend…. wat ook geld voor het publiek. Want het ligt natuurlijk puur aan de mensen die er aanwezig zijn of dit wel of niet mogelijk is. Als mensen gaan duwen,trekken en wringen kan het gewoon weg niet. Echt genoten… Kan niet wachten tot Eindhoven en ik hoop dat hier net zo’n sfeer zal zijn als gister !

Een gedachte over “Di-rect live @ Dordrecht

Geef een reactie

