Review : Zielen

De buitenaardse Zielen hebben de lichamen van bijna alle mensen overgenomen. Wandelaar is een ervaren Ziel. Ze wordt in het lichaam van de rebelse Melanie geplaatst, in de hoop dat ze achter de locatie van meer mensen kan komen. Wandelaar kan Melanie echter niet helemaal overmeesteren. Ze sluiten vriendschap en Melanie leidt haar naar een groep mensen die nog niet ‘beZield’ zijn. Het verhaal wordt verteld door de ogen van Wandelaar, waardoor het een originele kijk geeft op de mensheid: gewelddadig en kortzichtig, maar ook met prachtige, overweldigende emoties en ingewikkelde relaties. Naast dit psychologische element bevat het verhaal ook veel spanning. Wandelaar, maar ook veel van de andere personages, maakt een ontwikkeling door en het is niet moeilijk om je met Wandelaar te vereenzelvigen. Korte hoofdstukken met titels die uit een woord bestaan dat vooral op de gemoedstoestand of situatie van Wandelaar slaat. De auteur is bekend van haar ‘Twilight’-serie voor jongeren. Ook hier gaat het om de relatie van een mens met niet-menselijke wezens. Prachtig, meeslepend verhaal.

Na de Twilight serie te hebben gelezen van Stephenie Meyer was ik ‘fan’ van de geweldige schrijfwijze van deze schrijfster. De manier van schrijven weet me van het begin tot het einde vast te houden in de boeken die ik had gelezen. Gelijk na dat ik de Twilight boeken had gelezen stond het boek ‘zielen’ ook op mijn verlanglijstje. Ik heb zovaak met het boek in mijn handen gestaan. Alleen de reviews op internet hielden me elke x weer tegen. Veel mensen vond het moeilijk om door het boek heen te komen in het begin enz. Uiteindelijk heb ik em toch gekocht en ben ik begonnen met lezen.

Het klopt, het begin van het boek is idd moeizaam om door heen te komen. Je moet kennismaken met een ‘nieuwe’ wereld en in het begin snapte ik eigenlijk niet wat ik aan het lezen was. Vanaf ongeveer bladzijde 100 zit je helemaal in de wereld die inmiddels is over genomen door de zielen. En gaat Wandelaar op zoek naar onze soort de mens omdat haar gastlichaam hier zo naar verlangd. Als je dit zo leest snap je er net als ik niks van in het begin. Maar als je eenmaal in het verhaal zit kan je het boek niet meer wegleggen. Je zal in het boek kennismaken met de gevoelens van Wanderlaar en net als iedereen in het boek van der gaan houden.

Ondanks dat ik in het begin niet door het boek heen kwam, ben ik blij dat ik heb verder gelezen want ook dit boek is een echte aanrader !! Als je houd van de Twilight boeken moet je dit verhaal echt lezen, al moet je hier geen vampiere of weerwolven in verwachten ;).

Een gedachte over “Review : Zielen