Review : Misleid

Merel is vijftien jaar als ze via een vriendinnetje de
26–jarige Mike ontmoet. Vanaf het eerste moment is
er een bepaalde aantrekkingskracht, en er ontstaat
een bijzondere vriendschap. Als er thuis echter
alleen maar ruzie is en de schoolresultaten van Merel
steeds slechter worden, besluiten Merels moeder en
stiefvader om haar in een internaat te plaatsen. De
vriendschap tussen Mike en Merel wordt daardoor
steeds hechter, en de twee worden verliefd. Merel is
helemaal in de wolken door het geweldige gevoel dat
Mike haar geeft. Eindelijk is er iemand die haar
belangrijk vindt en van haar houdt…
Misleid is een aangrijpend verslag van een meisje
dat langzaam verstrikt raakt in het web van een
zogenaamde loverboy. Merel heeft op tijd kunnen
ontsnappen, en wil met dit boek andere jonge
vrouwen waarschuwen.

Nog geen maand geleden schreef ik dat ik dit boek had gekocht. Nadat ik mijn andere boek uit had ben ik gelijk aan dit boek begonnen en ik heb er nog geen 2 weken in gelezen en het was uit. Voor mij is dat onwijs snel…. ik ben iemand die niet elke x onwijs veel leest en elke dag. Het is een aangrijpend boek ! Nadat ik het boek echte mannen eten geen kaas heb gelezen, en vervolgens de berichten erop na hoorde hield ik een aparte nasmaak over aan deze boeken.

Dit boek komt bij mij een stuk oprechter over…. Van het begin tot het einde weet het boek mijn aandacht vast te houden en dit meisje heeft oprecht geluk gehad ! Geluk in de zin dat er mensen om haar heen waren die zagen dat het fout zat en probeerde haar te helpen ! Het enige wat ik jammer vond is dat het boek ophoud bij het punt dat ze hulp zoekt. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dit destijds in afgelopen. Maar het boek vind ik zeker een aanrader !

Geef een reactie

