2010

Het einde van 2010 komt langzaam in zicht… en het is natuurlijk onzin om te denken dat 2011 een nieuw begin is. Maar toch probeer ik dat een beetje zo te zien. 2010 was niet mijn jaar. Natuurlijk heb ik leuke dingen mee gemaakt en waren er mooie momenten maar al vrij snel werd er voor mij duidelijk dat 2010 alles behalve een goed jaar zou zijn.
Eigenlijk was dat ook al gelijk duidelijk… ik ging het nieuwe jaar gelijk doorziek in… Wat had ik me verheugd op mijn vakantie naar Parijs. Ik heb een leuke vakantie gehad maar de laatste nacht en dag waren verschrikkelijk. Alles kwam er letterlijk en figuurlijk uit en wat voelde ik me ziek. Een slechter begin van het nieuwe jaar kon ik me al niet voorstellen.

Op de 1 of andere manier is dat negatieve waarmee ik dat nieuwe jaar ben in gegaan gebleven… ik kan me nog zo goed herinneren dat alles in het begin van het nieuwe jaar mis bleef gaan. Ik viel met mijn fiets wat onwijs zeer deed en ik enorm veel last van had op dat moment. Het waren allemaal kleine dingetjes met als voorteken dat 2010 geen goed jaar zou zijn. Dat klopte zeker…

2010 is een jaar wat veel indruk en impact op me heeft gemaakt…. Mijn moeder kreeg heel wat onderzoeken in 2010 met als gevolg een operatie die mislukte. Inmiddels lijk ik een beetje van de schik bekomen en aan het idee gewend dat het niet anders is. Maar mijn moeder raakte verlamt. Inmiddels is de situatie gelukkig iets beter geworden en kan ze zich redelijk helpen… maar toch zal het nooit meer worden zoals vroeger en is het moeilijk om te accepteren dat mijn beide ouders ziek zijn. O.a hierdoor staat het huis inmiddels al een paar maanden te koop en is het wachten tot iemand er een droomhuis in ziet.

Ook was 2010 het jaar waarin ik besloot te stoppen met mijn opleiding… 2011 zal bepalen of ik de draad weer zal oppakken maar ik had nooit verwacht dat ik uberaub zou zijn gestopt. Het voel als opgeven en ik ben niet iemand die zomaar iets opgeeft ! Toch voel ik me er wel beter door maar was wat het een moeilijke keuze.
Ik kan niet wachten tot 2011 begint…. dit gaat voor mij een nieuw begin worden. Ik wil al het slechte van 2010 achter me laten en 2011 moet mijn jaar worden. Welke keuze ik ook maak ook school en werk gebied.. ik wil dat 2011 het jaar word waarin in voor mezelf kies en de dingen doe in mijn leven die ik altijd heb willen doen…. en dat is bovenal GENIETEN.

Een gedachte over “2010

Geef een reactie

