Musical : Je Anne

Vandaag naar de musical Je anne geweest in Breda… best optijd van huis gegaan want er waren weer eens werkzaamheden bij de ns waardoor de reis helaas een stuk langer duurde en ik een stuk met de bus moest afleggen. Ik zal eerlijk bekennen dat ik er behoorlijk chaggie van werd. Niet zozeer dat ik een stuk met de bus moest… want het liep redelijk voorspoedig. Gelijk toen aankwam kon bij de trap uitstappen en ik kon gelijk in een bus. Maar al die zeurende mensen verschrikkelijk. Ja ik moet naar Den Haag blabla en zo ging hele tijd door. Omdat mensen zo moeilijk liepen doen vertrok de bus achter ons al eerder. Nou eindelijk vertrok de bus en gelukkig stond de trein al klaar. Daar aangekomen wel dik daar 15 minuten in moeten wachten maar uiteindelijk kwam ik dik een uur later toch aan in Breda.

Naar de stad gelopen en Eef gezocht… die kon niet vinden maar die bleek in een pashokje te zitten. Toen ging ik dus mutsjes passen waardoor eef me weer niet kon vinden. Uiteindelijk elkaar toch gevonden en we zijn nog wat verder gaan kijken in de stad. Ik heb niks gekocht… ik heb niks leuks gezien maar eigenlijk wilde ik ook niks kopen. Toen zijn we richting het theater gegaan waar eef der cadautjes heeft uitgepakt voor der b-day en eigenlijk was het toen al tijd om de zaal in te gaan. We hadden 2 geweldige plekjes vooraan in het midden !

De show is heel klein gehouden zonder poespas of decor wissels. Er word door spel en zang het verhaal verteld van Anne Frank. Omdat ik altijd een enorme geschiedenis freak ben geweest en dit verhaal ook altijd wel boeiend vond was ik wel benieuwd naar de musical. Ik zal eerlijk bekennen dat ik het stuk waarschijnlijk een stuk minder boeiend had gevonden als Levi er niet in mee deed maar dat neemt niet weg dat ik het stuk niet graag wilde zien.

Het verhaal word onwijs mooi en simpel verteld… wel vind ik dat de 2de akte leuker is dan de eerste… in eerste stuk draait het verhaal grotendeels alleen om anne en in het 2de stuk komen de andere verhaallijnen toch wat meer aanbod. Zo komt het zusje in beeld die niet altijd alleen maar lief en aardig gevonden wil worden en word er weer geven hoe moeilijk het is om te leven met elkaar in zo’n kleine ruimte. En natuurlijk bloeit er een jonge liefde op tussen Anne en Peter. Ik vond het een mooi stuk maar tis niet zo dat ik zoiets heb van hier wil ik volgende week nog een keer naartoe.

Na de show zijn we nog even naar de au gegaan om Levi te zien (foto heeft eef nog dus die komt nog)… Eigenlijk hem maar kort gezien en gesproken. Over het algemeen ken ik Levi als een heel spontaan iemand maar nu leek het meer alsof die haast had… jammer ! Helaas viel de rest van de avond in duigen omdat Eef beroerd naar huis ging… in sneltrein vaart naar de trein gelopen die ik gelukkig net haalde en wat er dus voor zorgde dat ik al om 7 uur thuis was. Lekker een avondje niks gedaan… gtst en expeditie robinson terug gekeken. Zo lekker mijn bed in en nog wat lezen. Morgen begint er weer een nieuwe werkweek. Het word denk ik een beetje door bijten…. deze week werk ik 38 uur en met vorige week ook maar 1 dag vrij te hebben gehad voel ik me al best wel uitgeput.

Een gedachte over “Musical : Je Anne

Geef een reactie

