16 & Pregnant

Vorig jaar zag ik voor het eerst op MTV het programma 16 & Pregnant. In dit programma worden tienermoeders van jonge leeftijd gevolgd tijdens de zwangerschap en erna. Je ziet in het programma waar je op zo’n jonge leeftijd tegen aan loopt maar ook het verhaal achter de zwangerschap. Het is een beetje naïef om te denken dat deze meiden maar een rubbertje hadden moeten gebruiken. Dat is natuurlijk wel zo maar bij veel tienermoeders zit er een heel probleem achter het verhaal… Ik vind het programma echt helemaal geweldig… tegenwoordig word elke werkdag vanaf 18.oo uur afleveringen herhaald en ik vind het onwijs leuk om te kijken als ik rond die tijd aan het eten ben.

Nu zag ik laats bij de reclame dat die tienermoeders van seizoen 1 binnenkort ook te zien zijn in teen mom en hier word er gekeken hoe het nu verder gaat na de geboorte van het kind. Van de week heb hier een stukje van gezien maar ik kon het helaas nog echt volgen omdat ik de andere afleveringen niet heb gezien en snapte er dus niks van. Ik ben vooral erg benieuwd hoe het nu verder gaat met Catelynn en haar vriend. Hun verhaal in de afleveringen sprak me echt zo aan…

Catelynn
Catelynn is een slimme en grappige tiener, die haar laatste highschool jaar zwanger van haar dochter Carly doorbracht. In een emotionele reis kozen Catelynn en haar vriend Tyler voor adoptie, ookal waren hun ouders het hier niet mee eens. Ze hebben een half-open adoptie, wat betekent dat Catelynn en Tyler regelmatig contact hebben met adoptieouders Brandon en Teresa om foto’s en hun eigen opgroeiende dochter te bekijken.

Hoewel Catelynn en Tyler weten dat ze de juiste beslissing hebben genomen voor henzelf en hun dochter, hebben hun ouders het nog steeds moeilijk met hun beslissing. Catelynn heeft geprobeerd het drama thuis te ontlopen door bij Tyler in te trekken maar dat bleek moeilijker dan ze had gehoopt.

De uitdaging van Catelynn is om haar ouders te helpen begrijpen waarom ze het besluit heeft genomen voor adoptie terwijl ze ondertussen zelf weer terug probeert te keren naar haar tienerleven om te genieten van haar laatste schooljaar.

Ook benieuwd geworden ?? De herhalingen komen elke werkdag rond 18.00 uur op mtv en  de nieuwe afleveringen komen elke zondag om 19 uur op mtv. Maar je kan alle afleveringen ook gewoon online bekijken op mtv.nl

Geef een reactie

