opruimtik.

Je kent het wel… iedereen heeft het. Langzaam word het een beetje een zooitje om je heen en elke x stel je de grote schoonmaakbeurt maar weer een dagje uit na een lange dag werken. Begrijpelijk want wie heeft er nu zin in, na een lange dag werken ? En dan ben je eindelijk en dagje vrij dan heb je toch ook geen zin om alles te poetsen.

De laatste 2 weken stelde ik het elke x maar uit… Langzaam aan zag ik door heel het huis wel wat liggen… Wizzel verliest te veel haar en dat was te zien ook :$. De schone was hing inmiddels al kurkdroog aan het rek maar strijken kwam er elke x niet van. De tafel voor aan te zitten in de keuken was al lang geen tafel meer en stond vol met tassen en andere zooi. Conclusie er moest zeer nodig worden schoon gemaakt.

Gister nam ik me voor dat ik dit vandaag ook echt zou gaan doen ook. Vanmorgen was weer heel mijn lichaam uit het ritme toen ik een open dienst had op mijn werk na dit een hele week niet meer te hebben gehad en even was ik bang dat het er weer niet van zou komen. Gelukkig trok het uiteindelijk weg en toen ik om 2 uur thuis was van mijn werk heb ik alles eens goed onder handen genomen. De kattenbak, de wc, de keuken… gestofzuigd, gestoft, gedweild. Verder heb ik heel de bank uit elkaar gehaald helemaal af gedaan met een borstel *voor de haren van Wizzel*. En ik ben lang bezig geweest met het kastje dilemma… dat ding stond in mijn kast maar irriteerde me ontzettend. Mijn broeken konden daardoor niet normaal hangen. Maarja waar moet dan met al die schoenen in dat ding naartoe ? Ik heb het kastje overal en nergens gehad staan in mijn roomie maar ik kwam uiteindelijk tot de conclusie dat ik dat lelijk ding nergens wil hebben staan. Vervolgens heb ik alles helemaal leeg geruimt in de kelder bij het overloopje… en tadaa daar paste die net en mooi tussen daar staat die dus nu inclusief schoenen. Inmiddels was het half 5 … pff maar het mag gezegd worden alles is dan wel weer netjes en schoon !

Geef een reactie

