Toneel : Veronika besluit te sterven

Veronika is jong, mooi, intelligent en wil dood. Ze neemt een overdosis slaappillen en wordt wakker in een psychiatrische inrichting. Daar ontdekt ze dat ze niet perse dood wil, maar ‘gewoon’ een ander leven. Juist dan hoort ze dat ze binnen een week zal sterven. Haar hart is door de pillen onherstelbaar beschadigd. Wat kan Dr. Igor nog voor haar betekenen? En wat moet ze met haar gevoelens voor de schizofrene Eduard? Durft ze nog iets van het leven te maken, nu het eigenlijk te laat is?

Gister samen met een vriendin naar het toneelstuk Veronika besluit te sterven in Tilburg geweest. Van te voren eerst even een hapje gaan eten en toen richting het theater gegaan. Er waren geen vaste plaatsen dus we hadden een mooi plekje vooraan in de zaal bemachtigd. Bij binnenkomst zat Monique oftewel Veronika al op het toneel waar je zag hoe ze een overdosis aan slaappillen in nam. Ik had echt geen idee wat ik van het stuk moest verwachten want het leek me wel heftig.

Dit was het uiteindelijk ook wel…. maar desondanks ook mooi neer gezet. Sommige stukje vond ik wel wat minder maar over het algemeen is het een mooi stuk. Vooral Monique vond ik goed in haar rol. Ze laat wederom zien dat ze niet alleen in kinderseries kan spelen maar heel wat meer in haar mars heeft ! In de film Loverboy liet ze dit al zien, maar ook in dit stuk maakt ze het weer waar ! Als je van toneel houd vind ik het stuk een aanrader. Ik denk dat er voor iedereen herkenbare momenten inzitten als het even wat minder gaat ! Het stuk speelt nog tot eind januari :

Website

Een gedachte over “Toneel : Veronika besluit te sterven

Geef een reactie

