Wat een tegenvaller.

Gister schreef ik al dat ik vandaag een dagje naar de kerstmarkt in Keulen zou gaan. Eerlijk is eerlijk met al de sneeuw, weersvoorspellingen enz had ik het er niet echt op. Hier in Eindhoven was er gister al niks aan de hand… heel Nederland (en ook in het buitenland) lag plat maar op een paar drupjes sneeuw na was hier in Eindhoven niks te zien. Toch had ik zoiets van wat als het echt zo druk is in Duitsland staan we dadelijk heel de dag stop enz. Na een hele nacht slecht te hebben geslapen zag ik vanmorgen gelukkig dat er geen sneeuw meer was bijgekomen en ik was er iets meer op gerust.

Ik nam me voor een gezellig dagje er van te maken en besloot met de fiets te gaan richting de Tongelreep. Net voordat ik wilde vertrekken kreeg ik opeens een smsje van Eefje. De bus waarin ze inzat ging helemaal niet naar Eindhoven. (Voordat we boekte had ik namelijk contact opgenomen met de maatschappij om te vragen of het mogelijk was om 1 iemand in Breda te laten opstappen en iemand anders in Eindhoven. Dit was toen geen probleem kreeg ik terug want dit lag op de zelfde route.) Al met grote tegenzin vertrok ik van huis. Het is een behoorlijke reis naar Keulen en ik had allemaal lekkere dingen gister gekocht in de supermarkt voor ons twee en ik dacht echt dat word een gezellig dagje. Nou opeens was dit dus al van de baan en zouden we ons in Keulen wel zien. Het was niet eens duidelijk of onze bus op de zelfde plaats zou stoppen en of we ons daar dan zouden treffen. Lekker geregeld dus. Ik besloot dus toch maar aan te fietsen en het na te vragen bij de chauffeur in Eindhoven.

Nadat ik half onderkoeld was van het wachten en het inmiddels al kei hard begon te sneeuwen kreeg ik opeens een sms van Eef. Haar bus was stuk ! Ik gelijk naar haar bellen maar ze wist ook niet wat er aan de hand was of wat er nu ging gebeuren. Maar hoe dan ook het zou betekenen dat de bus van Eef sowieso een heleboel vertraging zou oplopen. Er zou of een nieuwe bus komen, de bus zou gemaakt worden enz. Nou ik zag het dus al totaal niet meer zitten om nog naar Keulen te gaan. Voor hetzelfde geld roepen ze opeens af in de bus van Eefje dat ze toch niet gaan ofzo en zit ik in Keulen. Ik besloot te wachten tot de bus van mij kwam en wilde informatie vragen over hoe dit allemaal zat.

Net toen ik met mijn moeder aan bellen was kwam er een bus aan en was ik het hele verhaal aan mijn moeder aan vertellen. Opeens stond er een vage vent langs me (wat dus de buschauffeur bleek te zijn). Hij viel me tijdens het gesprek in de rede dat de bus helemaal niet stuk was en er zo aan kwam. Ik hing op en legde het verhaal uit. Bah wat een botte lul was dit. Toen ik vroeg of hij meer wist en hoe deze bus ging rijden enz reageerde hij onwijs bot en zei dat het niet zijn probleem was ! (Geweldige service daar). Intussen belde Eef op om te laten weten dat ze in Tilburg mensen had gevonden die haar naar het station wilde brengen en zo toch thuis kon komen. Ik besloot ook om me om te draaien en richting huis te gaan. Ik vond het risico te groot om in de bus te stappen en maar te moeten afwachten of Eef wel of niet nog kwam. En met een beetje pech zouden we ons niet eens vinden in Keulen. Een onwijs baal dag dus. Ik kan niet omschrijven hoe chaggie ik ben over de hele situatie. Over hoe ik behandeld ben en dat ze zeggen dat je bij elkaar in de bus zit terwijl dit niet zo is. Voor niks dus een dag verlof genomen op het werk en nu zit ik dus thuis me te vervelen. Ik ga denk ik straks maar eens naar de stad daar begint vanavond Het Glazen huis en zijn verschillende optredens.

Een gedachte over “Wat een tegenvaller.

Geef een reactie

