2010


2010… een jaar met helaas veel diepte punten maar gelukkig ook hier en daar een lichtpuntje wat het leven toch een weer leuk maakt ! Maar eerlijk is eerlijk ik had na 2009 gehoopt dat 2010 mijn jaar zou worden het het zonnetje weer zou gaan schijnen. Helaas was dit niet het geval en heb ik denk ik de afgelopen 2 jaar beste moeilijke jaren achter de rug. 2011 moet echt mijn jaar worden ! Een nieuw begin van alles en al het vervelende wil ik achter me laten.

Januari
Parijs : Het nieuwe jaar begon ik dit jaar in Parijs. Wat had ik na deze vakantie uitgekeken nadat ik een hele zomer niet weg was geweest. Ik heb er een leuke tijd gehad maar de vakantie en het nieuwe jaar viel gelijk in het water toen ik ziek het nieuwe jaar in ging in Parijs.

Feest Swirl : Dit jaar waren we er ook weer bij… bij het feest van de beste Swirls in Nederland. Elk jaar is het weer een grote strijd wie er gaat winnen. Eerlijk is eerlijk het feest was een grote tegenvaller (zeker in vergelijking met het jaar ervoor). Maar toch was ik best wel trots dat we dit jaar op de 3de plaats zijn geëindigd.

Februari
Verhuizing : Het beste wat me in 2010 is overkomen is toch wel het vinden van mijn nieuwe huisje. Lange tijd was ik al aan rond kijken voor iets anders na de vreselijke dingen die er bij mijn andere huis zich elke nacht/dag weer afspeelde. En wat heb ik geluk gehad uit meer dan 500 reacties was ik de eerste die had gereageerd en het wilde hebben. Inmiddels woon ik hier nu al bijna een jaar en ik voel me hier echt ontzettend thuis vanaf dag 1. Een geweldige tuin heb ik, ik woon een stuk groter als eerst jah ! Ik ben onwijs blij nog steeds met mijn nieuwe studiootje.

Operatie mam : Het lijkt nog als de dag van vandaag dat mijn mama na vele onderzoeken onder het mes moest. Eindelijk zouden ze de oplossing hebben en de oorzaak hebben gevonden. Hierna zou er nog een operatie volgen… maar die is er tot op hede niet geweest. Dit was het begin van een nog grotere ellende. De operatie mislukte en mijn moeder werd verlamd aan haar rechter hand.

Maart
Wizzel ziek : Alsof alles nog niet genoeg was werd mijn lieve Wizzel ziek. Na een dokter bezoek bleek het beestje verschillende dingen onder de lede te hebben en de rest van zijn leven moet Wizzel aangepaste voeding eten. Wat voelde dit destijds als een shock. De arts had het toen over operaties bij geen verbetering enz. Wat was ik bang mijn grote vriend kwijt te raken. Gelukkig gaat het met de aangepaste voeding weer een stuk beter… maar een investering is en blijft het wel die dure voeding.

April
Wizzel : In April werd mijn lieve wizzel alweer 1 jaar het is zo raar dat mijn dierbaarste bezit inmiddels  alweer langer dan een jaar bij me is. Vorig jaar vond ik dat het beste van 2009 was dat ik eindelijk een eigen katje kreeg. Ik zal nooit vergeten dat mijn pa zei dat hij me al zolang niet meer zo gelukkig had gezien. En gelukkig ben ik nog steeds met het feit dat ik Wizzel in mijn leven heb gekregen. Sommige mensen zullen dit nooit begrijpen maar Wizzel maakt mijn leven echt wat completer. In April werd Wizzel ook nog gesteriliseerd omdat dit beter was voor de gezondheid.

Mei
Tenerife : Na een jaar hard werken kreeg ik dit jaar eindelijk weer een welverdiende vakantie. Dit jaar ging ik samen met een vriendin naar Tenerife. We hebben hier een onwijs fijne vakantie gehad. Helaas viel het weer wel een beetje tegen waardoor we niet echt veel hebben kunnen zwemmen of aan het strand kunnen bakken. Toch hebben we een fijne vakantie gehad.

School : Eind mei was geen makkelijke periode op school…. In de laatste periode werden opeens alle klassen om gegooid wat er voor zorgde dat ik opeens weer met tegenzin naar school ging. De fijne klas die ik altijd had gehad was opeens een zooitje omgeregeld. Toen opeens ook nog eens mijn maatje werd over geplaatst naar een niveau lager en de meeste mensen waar ik dagelijks mee optrok in mijn klas opeens in een andere klas zaten was het de laatste weken voor stage best afzien. Toch heb ik toen ook ontdek dat het belangrijk is je open te durven stellen voor andere en ik vooral gewoon mezelf moet zijn en blijven.

Sjenny overleden : Het zat er natuurlijk al even aan te komen maar dit jaar moesten we ook afscheid nemen van mijn lieve Sjenny. Wat heb ik hier wat tranen voor laten vallen ! Ook al is hij er niet meer voor mijn gevoel is die er nog steeds. Sowieso in mijn hart 🙂

ONM: Ik vind dat dit zeker niet mag ontbreken in mijn lijstje… in mei was de laatste aflevering van ONM op tv te zien. Het is echt niet zo dat ik het echt mis. Inmiddels ben ik gewend dat er om dit tijdstip niks op tv is. Maar wat vond ik het jammer toen het stopte. Ik ben er echt groot mee geworden. Ik heb het altijd gekeken en natuurlijk de uitstapjes naar Aalsmeer en de mensen die ik erdoor heb leren kennen is iets wat me altijd bij zal blijven.

Juni
Afscheid klas: In juni was het dan zover we hadden een afscheidsfeestje op school en we zouden voor maar liefst een half jaar afscheid gaan nemen van school en aan onze stage gaan beginnen. Ik weet nog hoe ik er toen naar uit keek maar ook vol zat met zorgen omdat ik niet wist hoe ik het allemaal moest gaan doen om rond te komen.

Bon jovi : Lang heb ik getwijfeld of ik naar dit concert wilde gaan of niet… op het laatste moment besloten Gina en ik toch een kaartje te bestellen voor Bon Jovi met als voorprogramma Kane en Di-rect. Wat was dit een geweldige dag. Na het beetje tegenvallende concert in Ahoy maakte dit alle verwachtingen weer goed. Wat heb ik van deze dag genoten… heerlijk aan het strand, zonnetje erbij en mijn 2 favoriete bands op een podium. Dit was zeker het geweldigste concert van 2010 voor mij.

Juli
Rock wechter : Dit jaar niet veel festivals bezocht wat ik eigenlijk onwijs jammer vind maar wel bezocht ik voor het eerst het festival Rock Wechter en wat was dit een geweldige en gezellig festival. De sfeer was top alleen het weer was die dag bloed en bloed heet. Al met al heb ik echt een super dag gehad… zeker voor herhaling vatbaar dit.

Augustus
Stage : De vakantie begon en na een stage van 6 weken te hebben gehad wat al behoorlijk tegen viel kreeg ik het slechte nieuws te horen dat ik bij deze stage weg moest. Om verschillende reden nam ik in augustus afscheid… Ik had me met de volle 100% in gezet maar toch werd dit niet gewaardeerd. Ik mocht weinig tot niks doen bij het bedrijf… de dagen duurde lang en kropen letterlijk voorbij. Met de mensen had ik totaal niks en dat ik er weg moest was een beetje een lichtpuntje maar hierdoor moest ik tijdens mijn vakantie opzoek naar een andere stage en uiteindelijk ook bijna de hele vakantie stage lopen bij een ander bedrijf.

Weekendje Dusseldorf : Om alles even opzij te zetten boekte ik met een vriendin een weekendje Dusseldorf. De eerste avond viel min of meer in het water omdat de vriendin waar ik mee ging ziekjes werd. Uiteindelijk dus in het hotel voetbal gekeken en gelukkig de dag erna toch nog een leuke dag gehad in Movie World.

25 jaar getrouwd : Al maanden geleden had ik vrij gevraagd voor de dag dat mijn vader en moeder 25 jaar getrouwd waren. Mijn ouders wilde deze dag een bbq houden voor vrienden en familie. De bbq is er nooit gekomen… grotendeels om het feit dat mijn ouders steeds meer geld zorgen kregen doordat mijn moeder met der gezondheid nu ook is afgekeurd. Toch ben ik trots dat mijn ouders het al zolang met elkaar uithouden… ik doe het ze nog niet na ;).

September
Stop met school : Na wederom verschillende tegenslagen op zowel privé gebied als bij stage besloot ik begin september na verschillende gespreken met school,thuis,vrienden te stoppen met school. Dit was een onwijs moeilijke beslissing. De opleiding die ik deed was altijd wat ik wilde maar ik zat er geestelijk en lichamelijk helemaal door heen. Nog steeds kan ik beslissen om volgend jaar mijn opleiding weer op te pakken maar nog steeds weet ik het niet. De nieuwe ontwikkelingen rondom studiefinanciering maken het er niet makkelijker op.

Werk : Alle ellende bracht toch iets goed met zich mee… Ik kreeg de mogelijkheid meer te gaan werken na mijn stop met school. Ik was eerst bang of ik wel voldoende uren kon krijgen enz. Ze hebben me echt niet in de steek gelaten ! Ik heb inmiddels een baan waar ik het naar mijn zin heb en voldoende uren mag draaien. Alleen de dilemma’s blijven… Na de zomer moet ik een vast contract krijgen en ook knopen gaan door hakken !

November
tante overleden: 26 november kregen we het bericht dat mijn tante uit Brussel was overleden. Nog steeds verontwaardig over het feit dat ze al begraven is zonder dat wij daar van op de hoogte werden gesteld. Voor mijn gevoel heb ik dan ook geen afscheid kunnen nemen en is het besef er ook niet dat ze er niet meer is.

Vakantie geboekt: Eindelijk gaat mijn droom uitkopen… althans na alle pech blijf ik nuchter en geloof ik het pas als ik er ben. Maar de vakantie naar Amerika is geboekt. In Maart 2011 gaan we een rondreis maken en gaan we o.a naar LA en Las Vegas !

December
Hartaanval : Je zou denken dat je zo aan het einde van het jaar alle pech van een jaar wel gehad hebt maar nog geen week geleden (als ik dit verhaaltje typ) werd mam opgenomen met een hartaanval. De schrik zit er nog steeds in en de bezorgdheid en angst ook. Gelukkig gaat het nu weer iets beter en hoop ik dat het voorlopig zo blijft ! Ik hoop dat mn moeder de kracht vind om te stoppen met roken en vooral nog heel lang bij ons zal blijven.

Feestdagen : De feestdagen staan weer voor de deur… over een week zit de kerst er alweer op en word ik alweer 23. Tijd voor een nieuw jaar met nieuwe kansen !!

Een gedachte over “2010

Geef een reactie

