Ongeloofelijk

De afgelopen 3 weken (eigenlijk sinds mijn moeder in het ziekenhuis heeft gelegen) word ik weer regelmatig bestookt met telefoontjes. Laatst een keer een zichtbaar nummer maar negen van de 10 keer geheim. Maandag ook weer… ik was in de stad met Michelle en de telefoon ging… in alle haast wilde ik niet te laat zijn en snel opnemen. Ik neem op maar geen antwoord aan de andere kant van de lijn. Euhm hallow ? Ik kijk nummer onbekend. Nou ik druk uiteindelijk weer weg. Ik ben er voor 99% zeker van dat dit mijn tante is. Inmiddels lig ik er eerlijk gezegd al niet meer wakker van als er geheim word gebeld neem eigenlijk al nooit meer op. Nog geen 10 minuten later werd er weer gebeld en WEER onbekend. Ditmaal nam Michelle op… en wat denk je aan de andere kant van de lijn werd nu neer gegooid.

Gister belde mijn moeder opeens op…wat voor nummer mij laats gebeld had. Aangezien ik mijn foon in de wasmachine heb laten meedraaien :$ kan dit niet meer terugzien dus geen idee. Ze nam op wederom net als altijd geen antwoord. Heel de avond werd mijn moeder bestookt met telefoontjes… En opeens belt mijn moeder paar uur later terug. Ze had net opgenomen en het was idd mijn tante. Na 500 pogingen afgelopen jaar heeft ze opeens de moed verzameld iets te zeggen ? Mijn moeder heeft de hoorn op gegooid. Maar ik hoorde duidelijk dat ze van de kaart was dat mijn tante maar blijft bellen.

Ik weet zeker doordat mijn tante zovaak blijft bellen dit invloed heeft op de gezondheid van mijn moeder. Bewust en onbewust maakt mijn moeder zich hier veel te druk over… en komt er een heleboel woede elke keer weer boven. Dadelijk krijgt ze wederom iets… Vanavond is ook wederom mijn telefoon heel de avond af gegaan… met wel is waar het nummer onbekend. Voor mij maakt het niet uit of ze wel of niks zegt en of ik wel of niet de hoorn opneem… want ik wil der NIET spreken. Ik wil dat ze mij en mijn ouders met rust laat. Ze heeft zelf de keuze gemaakt ons achter te laten, dan moet ze ook de consequenties hier van inzien. Wat ik vooral hoop is dat ze vanaf nu mijn moeder met rust laat ! Want deze rust heeft ze hard nodig.

2 gedachtes over “Ongeloofelijk

Geef een reactie

