Review : Heartbeat een verboden liefde

De zestienjarige Daphne is een muzikaal wonderkind. Toch is ze tergend onzeker: vlak voor een optreden moet ze altijd overgeven. Het muziekconcours nadert en Daphne heeft een moeilijk stuk ingestudeerd. Ze is bloednerveus.
Op de dag van het concert ontmoet zij Luke, een mysterieuze en zeer aantrekkelijke jongen, die haar uitdaagt een duet te spelen. Tot haar eigen verbazing stemt Daphne in, want Luke maakt iets in haar los. Het voelt alsof Daphne nog nooit zo vrij heeft gespeeld. Na een staande ovatie wint het duo de hoofdprijs. Al snel wordt Daphne smoorverliefd op Luke. Telkens als zij bij hem is, vindt Daphne klavertjes vier: een teken van liefde en geluk. Maar er zweeft een mysterie rond Luke. Hij blijft kil en afstandelijk, niemand kent hem en niemand weet waar hij vandaan komt. Over zijn verleden blijft hij duister. De klavertjes vier gooit hij weg. Daphne is vastbesloten Luke’s mysterie te ontrafelen. Maar er liggen gevaren op de loer! Het zal haar gevaarlijkste plan ooit worden…

Ik vind het heerlijk om rond te neuzen in een boekenwinkel de achterkant te lezen en te denken hmm dit boekt lijkt me wel wat. Meestal leg ik het boek toch terug en zet het op mijn verlanglijstje. En ja een verlanglijstje dat heb ik haha… dat alsmaar langer word. Toen ik dit boek tegen kwam in de winkel stond het niet op mijn verlanglijstje, ik kende het niet eens. Toen ik de voorkant zag trok het al gelijk mijn aandacht door het grote klavertjevier. Ik las de achterkant en eigenlijk was ik oplos verliefd : Een verboden liefde, mysteries en muziek. Dit boek belande niet op mijn verlanglijstje maar gelijk in een tas.

Eigenlijk ben ik thuis gelijk aan het boek begonnen en ik verwachte er onwijs veel van. Het werd o.a aangeraden door de schrijfster van de Twilight boeken en die vind ik meer dan geweldig. Ik zat gelijk in het verhaal en beetje bij beetje werd duidelijk wat er zo speciaal was aan Luke… de verboden liefde van Daphne. Ik vind het een mooi en meeslepend verhaal alleen het einde vind het teleurstellend. Het lijkt net naar mijn idee dat het boek opeens moest worden afgesloten en tot een einde komen. Hoe gaat het verder naar de zware weg die Daphne heeft moeten afleggen en word ze alsnog gelukkig ? Vragen die nooit beantwoord worden. Maar als je van een Fantasy verhaal houd is het denk ik wel een leuk boek om te lezen… Anders word dit boek al snel te zweverig voor je. Want het gevoel wat ik bij de Twilight boeken wel kreeg is dat dit sprookje ECHT niet bestaat.