De Musical Legally Blonde

Haar leven is als een roze wolk. De blonde Elle Woods leeft een zorgeloos leven in het zonnige Beverly Hills: hippe vrienden, de laatste designerfashion en het coolste vriendje van haar High School. Totdat dit vriendje haar tegen alle verwachtingen in dumpt! Hij vindt haar te dom en te blond en ze schaadt daarmee zijn toekomst…
Hij vertrekt naar de universiteit en laat Elle in vertwijfeling achter. Dan neemt Elle het heft in haar eigen, perfect gemanicuurde handen en volgt hem samen met haar chihuahua naar Harvard. Die stap zet niet alleen haar eigen leven volledig op zijn kop, maar ook het keurige Harvard schudt op zijn grondvesten en kleurt voor eens en altijd blond.

Waren we allemaal maar blond!

Al weken heb ik me verheugd op vandaag… het is niet zo dat ik geen leuke dingen doe. Maar door alle stress op het werk en dingen die er gespeeld hebben is voor mijn heel belangrijk leuke dingen te doen. Want uit leuke dingen doen haal ik dan juist de kracht die ik nodig heb. De laatste tijd doe ik voor mijn gevoel veel te weinig leuke dingen. En daarom had ik zo onwijs veel zin in vandaag. Lekker een dagje op pad met een vriendin en ook nog eens gezellig naar de musical Legally Blond.

Toen vanmorgen mijn wekker ging om me klaar te maken om richting bus en trein te gaan baalde ik wel al gelijk ik voelde me nog steeds alles behalve fit. Ik voel die zeurende pijn in mijn onder buik en blegh alles kost moeite. Toch wilde ik vandaag niet laten verprutsen en wilde ik er het beste van maken. Ik kleedde me aan deed make upje op en hup richting het station. Daar kocht ik een bagel en een GROOT sapje. Ik heb gelezen dat vitamine c nu erg belangrijk zijn dus dat nam ik dan maar gelijk mee. In de trein rustig zitten lezen en muziekje op gezet. In Dordrecht kreeg ik gezelschap van mijn vriendin en hebben we de hele heenweg zitten kletsen over van alles en nog wat.

In Rotterdam wilde we eerst nog de stad zijn in gegaan maar uiteindelijk besloten we dit maar niet te doen omdat we ook geen zin hadden om in tijd nood te komen. We hebben dus gelijk de tram genomen richting het theater en daar bij een tentje een hapje gegeten en wat gedronken. Toen naar het theater gegaan en ons plekje opgezocht. We hadden de kaarten al bijna een jaar liggen du we waren blij verrast dat we super plaatsen hadden op de eerste rij :D. We zaten super en hadden onwijs goed zicht. De show kon beginnen ! En ik was onwijs benieuwd… ik heb nu al verschillende shows gezien van Albert en van de musical Doe maar en Grease was ik helemaal fan. Vooral Doe maar vond ik helemaal geweldig en ben ik zelfs 3 keer naar toe geweest. Dus ook Kim heb ik al meerdere malen live zien spelen.

Ik heb genoten van de middag en ik heb zeker een leuke middag gehad… maar nee ik heb bij lange na niet zo genoten van deze musical als van boven staande. Ik heb zeker nu en dan dubbel gelegen om bepaalde momenten en vooral dat hondje vond ik helemaal geweldig. Die had wat mij betreft er wel wat vaker in mogen zitten. Kim deed het zoals altijd super en haar stem wist me zeker zo nu en dan te raken tot dat ik er kippenvel van kreeg maar de show vond ik bij lange na niet zo leuk als de andere. Misschien dat het komt doordat er geen bekende nummers in zitten en bij bovenstaande wel enigzins het geval was. Het kan ook komen dat het kwam dat ik de eerste helft van de show knap beroerd was en ik daar misschien meer bezig mee was dan me te verdiepen in de verhaallijnen.

Na de pauze heb ik een paracetamol genomen en is enigzins gelukkig wat beter gegaan en het niet lekker voelen weg getrokken. Na de show was er nog een mini optreden van Pearl. Tijdens de show vond ik Pearl niet goed… ze staalde totaal geen enthousiasme uit en dat vond ik jammer. Maar tijdens TVOH vond ik haar onwijs goed dus ik was ontzettend benieuwd naar het optreden. Pearl zong na afloop 3 nummers en dit vond ik echt geweldig… KIPPENVEL. Zo mooi dat ze het deed. Al met al dus een onwijs gezellige dag gehad.

2 gedachtes over “De Musical Legally Blonde

Geef een reactie

