Bezoekje aan de boekenbeurs.


Donderdag heb ik een bezoekje aan de boekenbeurs gebracht in Den Bosch. Ik had de afgelopen tijd op meerdere blogs hierover dingen gelezen en ik was ontzettend benieuwd. Ik had geen idee wat ik ervan moest verwachten en twijfelde daarom ook ontzettend of ik wel moest gaan. Ik kan me nog heel goed herinneren dat deze boekenbeurs vorig jaar ook in Eindhoven was. Ik was toen ook al erg nieuwsgierig maar toen ben ik uiteindelijk niet geweest. Vorige week las ik wederom een artikel over deze beurs en daardoor nam ik een kijkje op de site en zag dat de boekenbeurs deze week in Den Bosch stond. Aangezien ik vrij was schreef ik het op in mijn agenda en hield het in mijn achter hoofd.

Toen ik wakker werd twijfelde ik nog steeds of ik nou wel of niet naar Den Bosch zou gaan, ik moest tenslotte weer een treinkaartje kopen en was al 2 dagen op pad geweest. Aangezien ik op mijn geld moet letten en over ander halve maand ook op vakantie ga wist ik niet of wel verstandig was om te gaan. Stel ik ga daar helemaal naartoe en er is ook nog eens niks aan ? Uiteindelijk na lang twijfelen besloot ik gewoon te gaan… Ik werd de rest van de maand bijna alleen maar draai de rest van de week lange,dubbele of late/vroege diensten en ik vond dat ik dus best wel nog een dagje wat leuks kon ondernemen.

Ik zocht op de website op hoe ik er moest komen en ging richting Den Bosch… het was een behoorlijk stuk lopen vanaf het station. Je kon ook een bus nemen maar ik dacht ach dat zal wel mee vallen… was dus iets verder dan ik dacht en dat viel dus wel een beetje tegen. Uiteindelijk had ik het toch gevonden en toen ik aankwam bij de Brabant hallen zag ik eigenlijk haast alleen maar bejaarden… en ik dacht al bij mezelf oke dit was geen goed idee. Ik besloot gewoon naar binnen te gaan… de entree is gewoon gratis dus waarom zou niet even gaan kijken. Ik dacht als het niks is ben ik zo weer weg en ga gewoon ff de stad in.

Nou om precies te zijn ben ik dik 2,5 uur binnen geweest… Het is een mega grote hal met weinig poes pas doe vol staat met alleen maar BOEKEN… geen oude troep… nee allemaal splinter nieuwe boeken. Op een geven moment werd me draaierig van al die boeken haha ik kon geen boek meer zien :P. Maar als je een boek liefhebber bent moet je hier zeker heen. Het is niet normaal het grote aantal boeken die je hier kan vinden. Ik begon rustig en las verschillende achterkanten van boeken maar liep vaak verstandig door. Maar toen ik opeens boeken zag liggen die ook gewoon in mijn boekenkast stonden maar dan de helft goedkoper wist ik dat dit niet goed voor me was. Zo lagen er alle Twilight boeken, maar dan soms de helft goedkoper. Ook het boek wat ik voor mijn verjaardag kreeg en het boek wat ik momenteel aan het lezen ben lag er voor de helft goedkoper. SLIK… daar heb ik zoveel meer aan betaald haha.

Al snel was mijn mandje BOM vol met boeken die ik wilde hebben en had ik volgens mij iets van 9 boeken. Uiteindelijk telde ik alles eens bij elkaar op en ik vond dat ik dat nu echt niet kon uitgeven haha. Uiteindelijk legde ik met pijn en moeite een aantal boeken terug en besloot ik er 3 mee te nemen die ik echt graag wilde hebben.  Bij de kassa moest ik om precies te zijn 26.20 afrekenen en dit zijn dus gloednieuwe boeken… bij 1 boek is alleen de kaft een beetje beschadigd en bij de andere 2 boeken zie ik niks. Ik heb even gekeken hoe duur ze zouden zijn geweest als ik ze gewoon bij bol.com had besteld en dan zouden deze 3 boeken met in totaal 54,85 hebben gekost… ik heb dus gewoon 28,65 bespaard.

Een echter aanrader dus als je van lezen houd… naast boeken hebben ze er ook een heel assortiment aan bureau, school en hobby artikelen. Zo hadden ze er ook onwijs leuke schrijfboekjes, haast voor niks :P… maar goed ik heb me weten inhouden haha.

4 gedachtes over “Bezoekje aan de boekenbeurs.

  1. Ik was vroeger ook vaak op zo’n boekenbeurs te vinden. Erg leuk en ook nog eens heel goedkoop. Laatste jaren ga ik er niet meer naartoe (wat wel jammer is), maar ik heb nog zoveel boeken in mijn boekenkast liggen die ik nog moet lezen.

    • ik was er nog nooit geweest maar als ze in eindhoven staan ga zeker nog x kijken. Zijn nog zoveel boeken die graag wil lezen en scheelt enorm veel geld. Je moet er maar net tegenaan lopen. Het boek van The Vampiere Diaries had ik al zovaak mee in mijn handen gestaan maar vind 18 euro voor boek best wel duur. En toevallig lag er daar 1 voor 6 euro :|.

Geef een reactie

