Daan Schuurmans…

Ik ben altijd al een beetje een buitenbeentje geweest wat betreft veel dingen… toen de rest van Nederland weg zwijmelde bij mannen als de Backstreet boys was ik helemaal gek van Daan Schuurmans. Ik was een jaar 11 toen Westenwind voor het eerst op tv kwam en toen ik de voorstukjes op tv zag moest ik dit zien. Ik was de enige van de hele klas die naar deze serie keek. Volgens mij kwam het destijds rond een uur of 11 op tv en veel ouders vonden dat er in deze serie veel te veel geweld en seks zat. Mijn ouders zijn daar altijd heel vrij en nuchter in geweest en ik keek deze serie gewoon als ik dat wilde. Als ik een keer te moe was nam ik de serie op en keek hem de dag erna.

En ik was natuurlijk helemaal weg van Anton Noordemeer, Ik vond zijn rol echt fantastisch. Ik was dan weer niet zo wanhopig dat ik Daan als mijn ideale man zag… in tegendeel ik vond hem en Jennifer een geweldig stel. Al voordat ze in de serie iets met elkaar kregen zag ik dit al helemaal voor me. Toen Anton en Sam dan eindelijk gekoppeld werden door de schrijvers zat ik letterlijk elke week op het puntje van mijn stoel. En niet veel weken later werd er bekend gemaakt dat Daan en Jennifer in het echt ook een stel waren.

Ik volgde ze overal op tv en in de bladen, Daan werd in Nederland steeds meer een hype en grote filmrollen in Costa en Snowfever volgde. Geweldig vond ik het… in ging 3 keer naar de films in de bios en draaide ze eenmaal uit op video ook helemaal grijs. En tja inmiddels zo’n 5 jaar later volg ik Daan allang niet meer… Toen bekend werd dat hij Jennifer bedrogen hard met Bracha van Doesburgh verloor ik ook een beetje het respect in hem. Nu ben ik altijd best wel nuchter wat media betreft omdat ik aardig wat bekende mensen heb ontmoet en weet dat je pas kan oordelen over of iemand aardig is als je hem zelf kent. Daan heb ik nooit ontmoet (en een keer zien spelen in een toneelstuk) dus vind ik dat ik er verder niet over kan oordelen.

Nu was ik een paar weken geleden in Rotterdam met Legally Blonde de musical en al gelijk was ik weer een beetje in de Westenwind sfeer, het theater lag namelijk bij die brug wat altijd te zien was is Westenwind. Nog nooit eerder had ik deze brug in echt gezien en vond echt grappig. Toen we het theater binnen liepen leek het wel of het zo moest zijn… er stond een uit magazine met op de voorpagina een grote foto van Daan Schuurmans. Uiteraard nam ik er eentje mee en las in het zaakje waar we wat gingen eten vol smart het interview. En wat denk je Daan gaat het toneel weer op… Het is echt jaren geleden dat ik hem heb zien spelen. Over 2 weken staat hij met dit stuk in Eindhoven. Ik heb het even bekeken op de website en er waren nog voldoende kaarten. Toch heb ik nog steeds geen kaartje besteld… ik twijfel een beetje erover. Ik vind Daan echt een geweldige acteur (nog steeds) maar het stuk sprak me niet echt aan. Toch zou hem graag weer keer op podium zien staan (jeugdsentiment haha). Ik kreeg vorige week de roosters op mijn werk en ik ben die dag toevallig vrij dus ik zou er heen kunnen als ik dat wil. Maar ik denk dat ik het even ga afwachten… en dat ik dan misschien last minute  ga… dan is een kaartje maar 10 euro dus dat is goed te doen.

Een gedachte over “Daan Schuurmans…

Geef een reactie

