Nee zeggen…

Ik ben er zo slecht in… nee zeggen. Ik heb me voorgenomen dat ik dit in het nieuwe jaar ook echt meer zou gaan doen. Vaak zeg ik ten kostte van mezelf toch ja op dingen… waar ik eigenlijk niet ja op zou moeten zeggen. Achteraf heb ik daar dan vaak spijt van (maar dat ben ik dan natuurlijk zelf schuld).

Vanmorgen was weer eens zo’n dag…. ik had gister een sluitdienst gehad op mijn werk en aangezien we sinds deze week al nieuwe zomer tijden hebben moet je werken tot 23.30. Als ik de volgende morgen er niet vroeg uit hoef ga ik dan niet gelijk slapen (want dat lukt dan toch niet). Rond 00.00 was ik thuis en ik deed nog wat tv kijken, beetje lezen en rond 01.30 besloot ik uiteindelijk toch maar te gaan slapen. Ik ben gelijk als een roosje in slaap gevallen. Rond 7 uur dook ik bijna rechtop in bed… Mijn telefoon ging af. Eigenlijk word ik haast nooit zo vroeg gebeld/gesmst alleen als er iets aan de hand is. Gelijk gaat er dan ook een stress gevoel door me heen van schrik en ik keek gelijk op mijn telefoon.

En ja hoor het was mijn oude werk… ik ben wel geteld 3 dagen weg en dan krijg ik al een sms… of ik alsjeblieft zou kunnen werken ondanks dat ik al weg ben. Omdat N al 3 dagen met koorts op de werkvloer stond, en het echt niet ging. Ik heb NEE gezegd… ondanks het feit dat me dit dan zo veel moeite kost… want ik voel me dan schuldig. Hoe vervelend is het als je ziek op de werkvloer staat en er niemand komt werken ? Maar ik dacht aan mezelf… Als ik was gaan werken had ik tot 13.00 uur moeten werken was ik ongeveer nu thuis geweest en had ik 2 uur later alweer terug kunnen gaan om wederom een sluitdienst te draaien.

Afgelopen weken heb ik dit een paar keer gedaan, dubbele diensten gedraaid… of diensten die VEEL te lang waren… en uiteindelijk heb ik daar alleen maar mezelf mee. Vervolgens heb ik dik 2 uur wakker gelegen omdat ik me schuldig voelde dat ik toch niet was gegaan… maar uiteindelijk ben ik toch nog tot 11 uur in slaap gevallen, en heb ik het van me af kunnen zetten. Want iemand anders denkt altijd aan zichzelf…. word tijd dat ik dit ook doe !

5 gedachtes over “Nee zeggen…

  1. groot gelijk dat je nee hebt verkocht, niet alleen omdat je al moet werken maar ook omdat ze je daar zo behandeld hebben en ze je nu ineens nodig hebben..

    jammer dat er iemand ziek is dat is voor diegene heel vervelend maar laat ze het daar idd zelf maar eens oplossen…

    Is het ook niet makkelijker om daar nu nee te zeggen na hoe je daar behandeld bent en aangezien je er al weg bent..?? lijkt mij dan wel iets makkelijker namelijk..

    Xx

  2. Goed gedaan dat je nee hebt gezegt..
    Ze zoeken maar lekker iemand anders..hadden ze je maar fatsoendelijk moeten behandelen enzo..
    Idd jammer dan voor diegene die ziek is en toch op het werk moet staan..mja helaas!

Geef een reactie

