21 Maart.

Vandaag is het 21 maart, een onwijs mooie dag vandaag begint officieel de lente. En ik moet zeggen ik ben al helemaal in de lente sfeer… Het weer van de laatste tijd waarbij heerlijk het zonnetje schijnt de vogeltjes fluiten en de eerste bloempjes te voorschijn komen. Ik kan er zo onwijs vrolijk van worden.

Toch ben ik deze dag niet alleen maar vrolijk. 21 maart zit niet zomaar zo goed in mijn geheugen. Vandaag begint niet alleen de lente maar zou mijn lieve oma ook een jaartje ouder zijn geworden. Inmiddels is mijn oma al bijna 11 jaar uit mijn leven en ondanks dat kan ik me haar nog steeds heel goed herinneren. Ik heb vooral herinneren van toen ik nog heel klein was en ik op bezoek was bij oma. Ik weet nog in mijn gedachten precies hoe mijn oma er uit ziet. Het was een vrolijke en lieve vrouw.

En vooral nu mijn moeder ouder word zie ik steeds meer van mijn oma terug in mijn moeder. Soms zou ik willen dat mijn oma weer eens voor een dagje terug was en ik eens een serieus gesprek met der kon voeren…. een gesprek wat ik 11 jaar geleden nog niet kon voeren. Ik zou willen dat ze naar Eindhoven zou komen en ze mijn nieuwe huisje zou zien, en ik zou der mee nemen naar een terrasje en der trakteren op een GROOT ijsje, want ja daar was mijn oma net als ik gek op. Mijn oma was in tegenstelling tot mijn oma die nog wel leeft een heel ander persoon. De moeder van mijn moeder was een echte levens genieter en haalde de kleine dingen uit het leven. Ik weet zeker dat het positief denken ik van haar heb (want mijn oma had het zeker niet makkelijk)… misschien is ze nog wel bij me een geeft zij mij elke keer die positieve energie !!!

3 gedachtes over “21 Maart.

Geef een reactie

