Niet fit.


Ik heb er geen woorden voor hoe erg ik er van baal… maar al een paar dagen ben ik niet fit. Vorige week begon het met een keelpijn. Gelijk keelsnoepjes enz genomen en als ik thuis was veel gedronken en ijslolly’s gegeten. De dag erna zat mijn neus helemaal dicht en ik verwachtte dus een ernstige verkoudheid. Gelijk die avond toen naar bed ging me helemaal in gesmeerd met dampo en veel rust proberen te nemen (ondanks het vele werken). En ja ik mag niet klagen. De klachten hebben maar een paar dagen aan gehouden en hebben niet echt door gezet. Ik haalde opgelucht adem.

Maandag kreeg ik echter last van andere dingen. Ik had last van hoofdpijn en mijn maag. Ook heb ik onwijze spierpijn. Ik dacht dat het misschien van het blowen kwam, maar de klachten blijven aanhouden. Gister ochtend was ik totaal niet fit en moest ik openen op het werk. Een beetje in paniek ging ik richting werk… want ik kon met dit mooie weer echt niet ziek zijn. Ik nam maar wat pijnstillers in en besloot er het beste van te maken. De dag was een gekkenhuis op het werk en mijn armen en benen wilde na die dag werken helemaal niet meer. Toen zeiden mijn collega’s al dat ik rust moest nemen en misschien ziek werd.

Gisteravond lag ik uitgeteld op bed, ik had onwijze buikpijn en ik had het bloedheet, en dan weer ijskoud… de koorts op gemeten en jawel ik had verhoging. Ik besloot een smsje rond te sturen of iemand vandaag misschien wou werken. Ik kreeg antwoord van 2 collega’s dat niet echt uitkwam maar als nodig was ze wel konden. Fijn… maar ja mij geeft dat dan gelijk een rot gevoel want ik niet dat mensen voor mij dingen opzij zetten. Ik sms’te terug dat ik wel keek hoe morgen ging. Ik ben dus gaan slapen… en heb een vreselijke nacht achter de rug. Erg onrustig geslapen paar keer wakker geworden omdat ik het onwijs warm had, dan weer koud en soms een misselijk gevoel. Vroeg in de ochtend werd wederom meerdere malen wakker… met constant de twijfel in mijn hoofd… moet ik me wel of niet ziekmelden ?
Dit moet je voor 9 uur doen.

Ik besloot dat ik nog wat zou gaan slapen en als niemand anders meer reageerde maar gewoon probeerde te gaan werken. Rond half 11 kreeg ik een sms van W… ze nam mijn dienst wel over en ik moest maar lekker uitzieken. Ik weet dat zij de uren net als ik hard nodig heeft dus dit gaf me geen rot gevoel. Ik sms’te terug of ze het zeker wist en nu ben ik dus vrij vandaag. Het zit me alsnog niet lekker dat ik deze uren nu misloop maar ik denk dat het goed is dat ik wat rust neem. Over 3 dagen ga ik op vakantie en daar wil ik niet ziek zijn. Dus ik hoop als ik nu rust neem ik zondag helemaal de oude ben en een  top vakantie krijg waar ik zo naar uit kijk :).

Merk dat wel blij ben dat ik vandaag niet hoef te werken, want lig als sinds ik wakker ben uitgeteld in bed en even een korte douche nemen was eigenlijk al te veel. Dus rustig aan doen vandaag en morgen :).

4 gedachtes over “Niet fit.

  1. Doe maar rustig aan idd!! Beterschap!! 🙂
    Hopelijk ben je weer helemaal fit, zodat jullie een fijne vakantie hebben! 😀
    Ik bel je straks nog even…

Geef een reactie

