Vakantie Praag


Mijn vakantie in Praag is alweer voorbij en net als al tijd vliegen die dagen voorbij. Voordat ik naar Praag ging wist ik niet echt wat ik ervan moest verwachten. Het is nooit iets geweest waar ik graag heen wilde of eigenlijk had verwacht ooit heen te gaan. Maar toen mijn vakantie naar Amerika niet meer door ging en er een andere bestemming gekozen moest worden wist ik het echt ff niet meer.
Ik wilde GEEN dure vakantie want dat geld stopte ik liever dan alsnog in een reis naar Amerika. Na veel overleg werd het dus Praag.

Ik ging er met een dubbel gevoel naar toe… iedereen in mijn omgeving was razend enthousiast over het feit dat ik er heen ging en zei  dat er onwijs mooi was. Op foto’s zag het er ook leuk uit en je zou er onwijs goed kunnen shoppen dus ik was wel benieuwd. Zondag ochtend vertrokken we rond 7 uur richting Schiphol. Ik had echt onwijs slecht geslapen , want ik heb altijd onwijze zenuwen als ik ga vliegen. Het broertje van Eef bracht ons wat onwijs lief en fijn was. In de auto met lekker muziekje aan richting Schiphol.

Het ging allemaal goed en rond half 10 gingen we de lucht in. Alles ging gelukkig erg goed en een klein ander half uur later stonden we in Praag. De koffers halen ging snel en eenmaal buiten stond er al iemand met een bordje op ons te wachten. Dat was echt grappig haha. Daar gelijk de taxi in gesprongen en op weg naar ons hotel.

Alles ging erg goed en fijn… we hadden nog bijna de hele dag. We gingen gelijk de omgeving verkennen en hadden al snel door dat ons hotel echt een ideale ligging had. Om de hoek zat eigenlijk al het begin van het centrum waar een mega groot overdekt winkel centrum lag. De eerste dag hebben we daar veel tijd door gebracht, en natuurlijk genoten van een eerste Starbucks :D.
Toen zagen we opeens iemand lopen met een tasje van het Hard Rock Cafe… daar moesten we heen. Met als gevolg dat dit een hele zoek tocht opleverde. We hebben het uiteindelijk wel gevonden en zijn er een hapje gaan eten en hebben in de winkel rond geneusd. Ik had me voorgenomen dat ik oorbellen zou kopen die onwijs gaaf vond. Maar wilde nog wachten om te kijken of ik niet teveel geld uit gaf. Helaas waren ze de laatste dag dat ze wilde kopen uitverkocht.

De eerste avond lagen we al vroeg in ons bed want we waren erg moe van de reis en het vele lopen. De 2de dag was ook een drukke dag. We bezochten de burcht, de bekende brug, de klok, een bekend park waar o.a de Eiffeltoren in Praag ligt. Wederom een lange en  intensieve dag… de dag erna had ik dan ook enorm veel spierpijn. Volgens mij heb ik nog nooit zoveel gelopen tijdens een vakantie en zo’n onwijze spierpijn gehad. De 3de dag besloten we het daarom ook wat rustiger aan te doen… we deden vandaag vooral winkelen en wat dingentjes bekijken wat we nog niet gezien hadden in de joodse wijk. De 4de dag gingen we terug naar het park waar we helemaal naar boven zijn gegaan TEVOET… de kabelban was stuk en er was geen andere mogelijkheid om boven te komen.

Dit was echt een abnormale klim. Tussendoor ben ik vaak op adem moeten komen, en zeker met de spierpijn die ik al had viel het me zwaar. Tussendoor zijn we wel op de berg gaan eten en dit was echt HEERLIJK. Het is lang geleden dat ik echt zo’n lekker biefstukje heb gegeten met pepersaus !! Hmmm. Daarna zijn we vanuit daar weer verder gegaan terug naar de burcht, daar zou het gouden straatje liggen maar dat hadden we de vorige keer gemist. Dit was weer een behoorlijke loop. Eenmaal daar bleek dat we er wel waren geweest maar dat ook dit gesloten was. Erg irritant want we waren er dus weer voorniks heen gegaan. Vanuit daar zijn we nog naar een klooster geweest wat Eefje graag wilde zien. Wederom een drukke dag gehad maar s’avonds besloten we wederom naar het Hard rock cafe te gaan. We gingen er weer lekker eten en dronken er een cocktail en keken naar een band die er die avond kwam optreden. Was een leuke en gezellig avond. Eenmaal in het hotel was het alweer tijd om onze koffers in te pakken en te gaan slapen.

De laatste dag ging best wel snel voorbij, eerst ontbeten in het hotel en toen zijn we nog wat winkeltjes gaan kijken en een terrasje gaan doen. Omdat we er niet uit kwamen wat we gingen eten was het opeens al vrij laat en moesten we opeens nog haasten met eten en naar het hotel gaan. Gelukkig ging de terug reis ook goed en rond 18.45 stonden we weer op Nederlandse bodem. Waar het weer en gelijk een stuk minder gezellig uitzag dan in Praag. Ik heb een leuke tijd gehad in Praag maar ik zal niet meer terug gaan naar Praag, het was leuk voor een keer.

2 gedachtes over “Vakantie Praag

Geef een reactie

