Dagje limburg.

Vandaag en morgen ben ik lekker vrij, uiteraard werd wel gevraagd of morgen toch niet wilde werken maar ik heb verstandig nee gezegd… aankomende week werk ik van dinsdag tot zondag en die week daarop moet ik ook nog tot woensdag 21.00 uur werken voordat ik dan donderdag eindelijk een dagje vrij hebt. Blij dat ik zoveel uur kan werken :D… maar het zal ook wel zwaar worden vandaar dat ik wel ff 2 daagies vrij fijn vind.

Eigenlijk wilde ik morgen naar mijn ouders gaan maar doordat ik dus vandaag naar de bank kon gaan kijken waren de plannen gewijzigd. Ik had de wekker al om 8.30 gezet wat best tegenviel als je tot 00.00 moet werken en dus pas tegen 1.oo uur in bed ligt. Rond 11.00 was ik bij mijn ouders en het begin met het vaste ritueel… eten. Mijn ouders eten smiddag’s warm eten inplaats van savonds… n ik moet hier wel aan wennen. Sinds ik op mezelf woon eet ik eigenlijk altijd in de avond warm eten. Mijn moeder had speciaal mijn favoriete groente gemaakt. Asperges, een van de eerste dit jaar… en ow wat hou ik daar van. Ik vind dat zo lekker. Ik eet als we dat hebben eigenlijk alleen maar groente en laat de rest staan haha.

Na het eten gingen we op bezoek bij mijn oma, was er al best lang niet meer geweest en pff heftig om te zien hoe snel ze achteruit lijkt te gaan. Ik voel me dan altijd wel beetje schuldig dat ik niet meer zovaak langs ga. Maar ik ben dan ook bijna nooit meer in Limburg. Na het bezoekje aan mijn oma naar de bank gaan kijken die ik had gezien via marktplaats.
Er ging een heleboel commentaar en gezeur aan vooraf bij mijn ouders. Waarom haal je een 2de hand bank… voor paar euro meer heb je een nieuwe en nu ga je 2de handse troep kopen blabla. Na veel gezeik dus toch mijn ouders weten over te halen om een kijkje te gaan nemen.

En ja ik neem hem :D… ik vond hem op de foto er al goed en netjes uitzien en in het huis (ofja hij stond niet meer in de woonkamer maar in een andere ruimte) zag hij er ook als nieuw uit :). Ik ben er onwijs blij mee… de bank die ik in eerste instantie (nieuw) op het oog had was namelijk zo’n 300 euro duurder… dus dit scheelt toch behoorlijk.
Na het bezoekje aan de bank ben ik samen met mijn moeder nog op bezoek geweest bij mijn oom. Ik vind zo jammer nu ik niet meer in Limburg woon dat ik ook een groot gedeelte van mijn familie niet of nauwelijks meer zie of spreek. We gingen dus ff gezellig op bezoek… en ik ben echt als de dood voor de hond die hij heeft maar die zat gelukkig buiten haha. Denk je dat je alles hebt gehad… maar nee hoor heeft hij tegenwoordig een vogel…. Dat beest is dus onwijs tam en vloog los door de kamer (als mijn oom thuis is)… Dat beest kwam dus gewoon op je hoofd en arm zitten… maar eerlijk is eerlijk zo leuk vind ik het niet :P.

Ik vond het verschrikkelijk haha, en was als de dood voor dat ding :p… was fijn om weer even te kletsen enz. En mijn oom gaat vrijdag samen met mijn moeder de bank ophalen :D… Onwijs fijn en lief dat hij dit wil doen. Ook zal hij me met de verhuizing over een paar maanden gaan helpen. Een hele last wat van me afvalt.. hij heeft een aanhang wagen kan goed dingen in huis doen… denk aan schilderen,laminaat leggen enz. Vind echt fijn dat hij me komt helpen omdat ik weet dat mijn ouders het niet meer zo goed kunnen. En met alle hulp die mijn lieve friends al hebben aangeboden komt het vast helemaal goed :D. Wel maar eens na gaan denken wat ik mijn oom terug kan gaan geven voor al die goede zorgen en hulp :).

Daarna heb ik nog een overheerlijk ijsje gehaald bij de ijssalon waar ze vers ijs maken, en hebben we thuis nog wat zitten kletsen… Ja het was een fijne dag, als het zo’n leuke en gezellige dag is geweest bij mijn ouders kan ik het soms wel missen om niet meer thuis te wonen.

2 gedachtes over “Dagje limburg.

Geef een reactie

