Review Black Butterflies

Op treffende wijze wordt het veelbewogen korte leven geportretteerd van de getalenteerde kunstenares Ingrid Jonker wiens werk pas 29 jaar na haar dood de erkenning kreeg die het verdient Lees meer

Nadat Nelson Mandela haar gedicht ‘Die Kind’ voordraagt bij zijn eerste rede voor het Zuid-Afrikaanse Parlement in 1994, herleeft de belangstelling voor haar werk. Sindsdien is het werk van Ingrid Jonker niet meer weg te denken uit de Zuid-Afrikaanse literatuur.

Afgelopen dinsdag ben ik naar Black Butterflies geweest samen met een vriendin omdat ze kaartjes gratis had gekregen. Ik zal dan ook eerlijk bekennen dat ik voorheen niks over deze film had gelezen en wist niet zo goed wat ik er van moest verwachten. Normaal gesproken zou dit geen film zijn waar ik zelf heen zou zijn gegaan. Carice van Houten deed het zoals gewoonlijk wel weer goed. Ik vond het uiteindelijk een oke film… maar het is geen film wat op mijn favoriete lijstje zal komen te staan. Toch denk ik dat deze film wel erg goed zal aanslaan bij het wat oudere publiek.

3 gedachtes over “Review Black Butterflies

Geef een reactie

