I love Scheveningen.

Volgens mij is het inmiddels wel duidelijk dat ik gek ben op zon,zee en strand… wie niet zal je denken. Met mooi weer ben ik het liefste altijd bij het strand. En als ik dan met mooi weer in Scheveningen ben krijg ik altijd zo’n lekker vakantie gevoel. Eigenlijk ben ik nauwelijks een dagje vrij in een weekend… Maar met de paas dagen voor de deur (waar ik wel moet werken) werd me vandaag wel een vrije zaterdag gegund :D.

Na een mislukte vrije dag afgelopen donderdag wilde ik zo graag een dagje echt genieten… van de dag, van het weer en van gezelligheid. Ik zag de vooruitzichten en ik had echt zo onwijs veel zin om naar het strand te gaan. Ik wist al dat een aantal vriendinnen moesten werken of met vakantie waren en eigenlijk zag ik mijn plannen al varen. Want ik vind alleen naar het strand gaan natuurlijk niet zo leuk. Opeens moest ik aan H denken. Al maanden roepen we dat we weer eens nodig moesten bij kletsen enz. Door drukte had ik H al een hele tijd niet gesproken maar ik besloot gewoon een sms te sturen of die toevallig zaterdag plannen had. H woont in Den Haag dus Scheveningen ligt voor hem op steenworp afstand.

Ik kreeg maar geen reactie en dacht eigenlijk mja jammer… Per toevallig zag ik hem savonds online op msn en sprak hem aan. Bleek dat die inmiddels een ander nummer had :$. Hij had laat in de middag plannen maar overdag had die nog geen plannen :D. Nou we spraken dus af en vanmorgen om 11.30 stond ik na een nachtje weinig slaap (want ik had de dag ervoor een late dienst) te wachten in Den Haag. Ik probeerde H te bellen op het nieuwe nummer wat die me had gegeven maar dat lukte niet… bleek ik achteraf een fout nummertje te hebben :|. Ging dus wel al even stressen maar gelukkig smste H zelf dat hij er bijna was en waar we afspraken.

Rond 12 uur waren we in Scheveningen en owwww.. wat hou ik van dit weer, het lijkt gewoon wel zomer. Ik had mijn slippertjes aan, jurkje en legging en het was al bloedheet. We besloten naar Peukie te gaan… bij deze strand tent zit ik regelmatig. Ik vind de sfeer daar altijd zo gezellig. Hapje gegeten en drankjes gedaan en vooral veel bij gekletst. De tijd vloog echt voorbij als je zolang niet meer met elkaar heb gesproken. En voor we het wisten was het dan ook al 15.00 uur… H moest toen dus richting huis. We aten wel nog even een ijsje en rond 15.30 waren we weer in Den Haag. Beide vonden het achteraf jammer dat we geen hele dag hadden kunnen plannen maar ja het was ook allemaal een beetje last minute afgesproken.

En ja toen zat ik dus in een dilemma.. Zou ik nog even de stad in gaan in Den Haag of zou ik in Rotterdam naar de stad gaan of naar de Primarkt.. Ik vind Den haag zelf namelijk niet zo’n leuke stad en ik had nodig een paar nieuwe topjes nodig en die dingen zijn spot goedkoop in de Primarkt… Ik twijfelde ontzettend maar besloot uiteindelijk richting Primarkt te gaan. Ik dacht haal daar ff wat topjes en neus er even rond, ga dan via Utrecht terug voor een heerlijke frappucino bij Starbucks enz. Mja achteraf had ik dus onwijze spijt daarvan… Ik was bij de primarkt en ik was binnen 15 minuten weer buiten… echt VRESELIJK. Het was daar 1 grote bende. Sommige rekken waren letterlijk HELEMAAL leeg… en alles hing door elkaar. Schoenen lagen letterlijk op een berg, inclusief kleding wat mensen gepast hadden en daar maar gewoon dumpte.

Ik had dus niet eens zin meer in die zooi topjes te gaan zoeken, en daarna nog eens in een lange kassa rij te gaan staan. Ik besloot het voor gezien te houden. Eigenlijk was mijn shop zin ook gelijk voorbij na deze teleurstelling en besloot dus de trein naar Utrecht te nemen. Ik kocht nog wat lekkers voor onderweg en ging naar mijn trein. Met als resultaat dat toen ik in Utrecht was ook geen zin meer had in die frappucino. Na wat lekkers te hebben gehad had totaal geen honger/dorst meer en vond dus beetje zonde van mijn geld. Ik ging gelijk door naar mijn trein, want inmiddels waren de winkels in Utrecht natuurlijk al dicht.

Al met al een topdagje gehad, maar voor de volgende x weet ik dan ik gewoon naar mijn gevoel moet luisteren… en bij twijfel gewoon lekker de makkelijkste weg moet kiezen en gewoon ff de stad in gaan bij Den haag :P.

2 gedachtes over “I love Scheveningen.

Geef een reactie

