update: ziek zijn


Even toch een korte update, omdat ik het fijn vind mijn gevoelens op te schrijven en het even uit mijn hoofd te kunnen zetten. Nog steeds lig ik ziek in bed. Gelukkig gaat het wel al een stuk beter dan afgelopen zondag. Inmiddels hou ik licht eten als een beschuitje of een soepje binnen. Wel kan het zomaar opeens omslaan en voel me weer onwijs beroerd. Gister ging het echt onwijs goed en wist ik zeker dat ik morgen weer aan het werk kon. Alleen sloeg het afgelopen nacht weer helemaal om en had heel de nacht wederom onwijze buikkrampen. Zo erg dat geen oog dicht heb gedaan.

Na lang aandringen besloot ik vanmorgen toch de dokter te bellen voor een afspraak. Ik heb erg vaak last van mijn darmen en ergens ben heel bang dat hier iets mis mee is. Maar mensen die mij kennen die weten ook hoe grote angst ik heb voor de dokter. Vanmorgen om 10.30 zat ik ALLEEN (want er was natuurlijk niemand om mee tegaan) in de wachtkamer. De zenuwen gierde door mijn lief en de buikpijn werd alsmaar erger. Maar gelukkig viel het mee. Na een kort gesprekje (waar ik echt eerlijk ben geweest over mijn klachten en ook in heb aangegeven dat vaak last had van mijn darmen) en een klein onderzoek op mijn buik stond ik alweer buiten :S. Volgens de dokter was het een hevige buikgriep en waren de krampen na verschijnselen. Was rust belangrijk en moest terug komen als wederom klachten van mijn maag en darmen kreeg en ik weer koorts kreeg. Beetje opgelucht dat het geen ontsteking is volgens de dokter maar ergens ook wel beetje teleurgesteld. Want als die man me goed genoeg zou kennen zou die weten dat niet iemand ben die zomaar en bezoek brengt aan een dokter. Maar goed lig dus nog steeds heel de dag in mijn bed tekenfilms te kijken 😛 en andere tv series. Ik wilde morgen weer proberen te gaan werken maar mijn werk wilde liever dat nog thuis bleef tot me helemaal fit voelde.

Ondanks dat me echt schuldig voel dat in nog wel de mei vakantie niet heb kunnen werken ben ik overdonderd door alle lieve reacties. Het is voor eerst in 3 jaar tijd dat me officieel ziek heb gemeld bij mijn werk. Natuurlijk was wel eens eerder ziek… maar dan kon ik altijd zelf iemand regelen voor een dagje of ik werkte alsnog zelf. Nu ging het ECHT niet. Van veel vriendinnetjes en lieve collegaatjes werd ik overspoelt met berichtjes hoe het ging, of ze iets konden doen voor me enz. Zelfs 3 collega’s wilde boodschappen voor me gaan doen en langs komen. Vind echt onwijs lief en het raakt me echt. Gelukkig was dat allemaal niet nodig omdat mijn mama dus van zondag tot maandag is hier geweest omdat zo slecht ging heeft zij ook boodschappen voor me gedaan. Want uiteraard had ik geen beschuitjes,rookvlees of bollion in huis. Het heeft me wel doen beseffen dat ik veel meer lieve mensen om me heen heb dan ik eigenlijk denk. Nu hoop ik maar dat ik zaterdag weer gewoon kan werken.

6 gedachtes over “update: ziek zijn

  1. Ooooh, buikgriep is echt zó vervelend. Ik ben nooit ziek, maar ik had het een paar jaar geleden ook. Ik kon geeneens opstaan of eten of drinken. Maar ja, gelukkig gaat het ook weer over 🙂

Geef een reactie

