de bezichtiging

Vandaag was het dan eindelijk zover… vanaf het moment dat de brief in de brievenbus viel dat ik vandaag naar mijn woning mocht gaan kijken kon het me niet snel genoeg maandag worden. Ik heb de dagen af geteld en vandaag was het dan eindelijk zover. Ik vond het echt spannend… ik wist niet wat ik moest verwachten en of ik juist blij of niet blij zou zijn. Rond 10 uur waren mijn ouders al bij mij thuis en we hebben het gezellig gehad. Mijn vader heeft in de tuin gewerkt (en ow dat was nodig :$). En mijn moeder en ik zijn boodschappen gaan doen. Daarna hebben we samen gekookt en met z’n alle gegeten.


Het slaapgedeelte                               Het woongedeelte

Mijn vader besloot uiteindelijk toch niet mee te gaan naar de woning kijken en ik ging dus alleen met mijn moeder. Bij aankomst was duidelijk dat er nog heel veel niet af was… We werden ontvangen in de kelder (waar uiteindelijk de fietsenstalling gaat komen) met een hapje en een drankje. Daar kregen we allemaal papieren over de energie en aanmeldingen enz. Toen mochten we naar binnen. Helaas voor mijn moeder deed de lift het nog niet en moest ze alle trappen omhoog lopen. De trappen waren ook bij lange na nog niet klaar en dit was dan ook best een beetje gevaarlijk.


De badkamer.                                  Wastafel in de badkamer.

Toen kwamen we dan eindelijk op de 3de verdieping waar ik ging wonen. Eerst kon ik mijn woning niet vinden want we zaten blijkbaar aan de andere kant :P. En daar kwamen we dan binnen. In tegenstelling tot de rest (die ik echt wauw hoorde roepen) dacht ik dit niet. Ik nam alles in mij op en moest echt even alles zaten bezinken. Het gedeelte waar ik mijn slaapkamer wilde maken dacht ik echt van oke… dit gaan nooit passen. En bij het zien van de woonkamer dacht ik… waar moet ik hier nog een eethoek in kwijt ? Dingen die ik in mijn hoofd al helemaal had ingericht en nu wist ik niet zeker of die er wel zouden komen.


De inbouwkast/wasmachine     De wc

Nouja goed uiteindelijk dingen gaan opmeten en het slaap gedeelte leek heel klein maar viel uiteindelijk gewoon mee. Het best gaat er gewoon inpassen zoals ik voor ogen had… sterker nog en blijft nog 30 cm over. De inbouwkast is ook echt gaaf. Ik had niet verwacht dat het zo’n grote ruimte zou zijn en hier kunnen dan ook echt wel veel spullen in. Ook was ik bang dat de wasmachine niet zou passen in de bedoelde ruimte maar na opmeting bleek ook dit geen enkel probleem. En dan de keuken… ik hou niet van groen en was echt bang voor de kleur. Maar ik vond het achteraf meevallen. Ik heb echt een kei gave kookplaat en onwijs veel kast ruimte… De kast ruimte zal het zelfde blijven als waar nu woon dus dat is erg fijn.

Het meeste verliefd ben ik op mijn onwijs mooie grote ramen… die kan je gewoon openklappen maar ook helemaal openzetten… waardoor der alsnog een balkon ontstaat. Dit is echt zoooo gaaf. Ik denk ook dat Wizzel hier niet weg uit kan dus bij lekker weer maar eens proberen het open te zetten.


De keuken.                                         De kookplaat.

Ik heb alles dus wel even moeten laten bezinken en over moeten nadenken… want ik woon nu ook onwijs leuk (maar wel een stuk duurder en niet op zo’n top locatie). Maar inmiddels word ik hoe vaker ik naar de foto’s kijk hoe steeds blijer ik word en meer zin ik er in krijg. Ik heb echt al helemaal ideeën hoe ik het wil gaan inrichten enz. Waarschijnlijk gaat die eethoek ook lukken maar  ik heb ook andere dingen die wil dus tegen die tijd word het even kijken hoe en wat.  Ook heb ik nog een aardige bergruimte op de gang… hier wil ik zo’n goedkope wandkast in maken zodat ik hier extra veel spullen in kwijt kat… denk aan de stofzuiger,kattenbakvulling,strijkplank enz. Dit is echt onwijs handig en fijn.

Conclusie: ja ik ben blij :D… het aftellen kan beginnen en dan ga ik hier mijn eigen paleisjes van maken.

22 gedachtes over “de bezichtiging

  1. Echt super leuk zeg! Aan de foto’s te zien ziet het er super leuk uit 🙂 Hoewel er veel moet gebeuren, maar dat zie ik altijd als een pluspunt. Zo kan je het maken zoals jij graag wilt 😉

  2. Wauw, een eigen huisje! Daar kan ik alleen maar van dromen.. in welke stad staat deze nieuwbouw? In ieder geval alvast veel plezier met de voorpret, maar volgens mij gaat dat wel lukken 🙂

  3. Hele late reactie maar ik kwam op je blog terecht nadat ik googlede op mijn (komende) adres. Ik kom dus ook in de Rembrandt te wonen (2e etage op een hoek), grappig om jouw foto’s te zien en dat je gewoon precies dezelfde stress hebt gehad (is mijn brief wel aangekomen? zal ik nog even bellen? ze hebben ‘m toch niet vergeven aan een ander he!) als ik.
    Ga je blog af en toe in de gaten houden, want ben benieuwd hoe jij alles gaat inrichten en dergelijke :).

    • whaa dit is wel erg grappig…. 😛 een onderbuurvrouw van mij leest hier mee haha. Maar misschien komen we elkaar dan wel tegen. Er moet ook zoveel regelt worden he…. maar het komt nu heel dicht bij spannend.

      • Klopt, vooral internet/tv/bellen is een drama! Heb gisteren weer een half uur aan de lijn gehangen met zowel Tele2 als UPC en ze kunnen ons pas helpen over een dikke week, als alle kabels liggen pff. Maar verder is het nu vooral leuke dingen kopen (hoewel, toen ik mijn laminaat uitzocht en moest betalen werd ik niet heel vrolijk van het bedrag) en bedenken waar alles komt te staan. Jij kijkt uit het binnenpleintje? Aan de kant van de Vrijstraat of aan de overkant? Heb bij de bezichtiging niet zoveel tijd gehad om het hele gebouw door te lopen omdat ik zoveel moest opmeten en er nog heel veel niet af was, wel jammer maar ben benieuwd volgende week. Mag om 10.45u mijn sleutel op komen halen :).

      • Ik kijk uit op het binnen plein :)… En jij ? Ja i know ik ben naar de winkel van upc gegaan… Zit ik daar dus KEILANG te wachten ben ik eindelijk aan de beurt blijkt dus dat ze me nog niet kunnen helpen. Ik heb gekozen voor Vinyl in laminaat stijl…. dit was vele malen goedkoper dus vandaar dat ik daar voor ben gegaan… dit is gelijk geschikt voor de vloerverwarming en er hoeft geen speciale ondervloer onder ;).

        Als jij onder mij zou wonen of vlakbij zouden we internet abonnement misschien kunnen delen (als jij dat ook wil). Vriendin van mij gaat er ook wonen maar die woont aan de andere kant dus ben bang dat de router daar niet bij gaat trekken dat dit te ver is. Ik mag de sleutel pas om 14.15 gaan halen maar dan ben ik dus bij rock Werchter… Daarom heb ik iemand gemachtigd om de sleutel op te halen was een heel gedoe :S.

  4. Ik kijk uit op de ANWB, zit op de rechterhoek en heb ook een balkon dus dat is echt fijn :). Maar internet delen kan toch sowieso niet als je ook telefoonlijn en tv nodig hebt (tenminste, ik ga dat nemen omdat het niet veel scheelt in kosten)? Ben zo benieuwd hoe het straks allemaal is afgewerkt in de gemeenschappelijke ruimtes, en welke winkels er onder ons gaan komen is ook nog niet bekend. Maar ach, nog maar 7 nachten ;).

    • ahh oke ik wil sowieso geen telefoon die gebruik ik toch niet ik wou gewoon tv nemen en internet van upc :). Heb wel naar andere abonnementen zitten kijken, maar dat gaat bijna allemaal via de telefoon lijn van kpn en weet niet of die er is enzo.
      Ik heb er 1 zonder balkon… die grotere kamers met balkon waren al weg toen ik kon kiezen en een kleinere wilde ik niet omdat er dan geen tweepersoonsbed past aan de kant waar je binnen komt en ik wilde graag aan de andere kant helemaal zit/woon gedeelte maken vandaar (hoop dat je de uitleg beetje snap haha)… ik krijg er 1 van 41 m2 :D.

      • Jaaa ik denk dat ik wel weet welke jij dan hebt. Bij mij waren er ook al heel veel weg en tijdens het gesprek zat ik te denken aan de enige op de 7e verdieping, had aan twee zijden ramen maar toen liet ze me deze zien, die was 13m2 groter + nog een balkon van 4,5m2! En scheelde maar 23euro per maand dus toen had ik het snel bekeken haha. Ik vond het bij de bezichtiging niet heel groot (terwijl het in totaal met balkon toch 63m2 is) maar volgens mij kan je er pas echt een beeld van krijgen zodra er meubels in staan.

      • Heb jij zo’n hele grote dan of niet ? Want dat kan niet helemaal uit je verhaal op maken haha… van 64 ofzo of heb je er 1 van 40/43 ? Volgens mij waren bij mij de grotere sowieso allemaal al weg en had ik vooral de keuze uit die met of zonder balkon en kon ik wel nog kiezen of ik voor,achter of dus bij de binnen tuin wilde wonen. En ik kon ook nog uit de verdiepingen kiezen. Maar in principe was die wat ik nu heb mijn eerste keuze… Ik ging er sowieso al niet vanuit dat de grote nog beschikbaar waren en de bovenste verdieping heb ik ook bewust voor gekozen omdat er dan niemand boven je woont en daar dus minder overlast van hebt. Een balkon heb wel over getwijfeld maar aangezien ik een katje heb (wat je denk ik wel op de foto’s heb gezien) zet ik de balkon deuren enz toch niet zo snel openen en je hebt ook nog een binnen tuin waarbij je gewoon kan zitten vandaar dat ik dus liefste een grotere woon ruimte had dan. Maar ben nu dus wel erg benieuwd welke jij hebt whaa. Maar we kunnen altijd x bij elkaar komen kijken ofzow haha

  5. Ik heb inderdaad een grote (de op één na grootste zelfs) van 59m2 binnen en 4m2 aan balkon. Maar jij komt toch op de derde verdieping te wonen? Want dan heb je gewoon nog bovenburen. En ik ben juist heel erg gehecht aan buitenruimte dus ik was heel blij dat ik een balkon kon krijgen haha. Als je voor het gebouw staat woon ik op de linkerhoek, 2e etage :). Heb dus vrij uitzicht op de Witte Dame dus dat vind ik ook wel lekker, want aan de rechterkant kijken ze tegen dat lelijke kantoor aan!

    • Sorry beetje late reactie… maar gaaf dat je zo’n grote hebt… denk dat je dan toch sowieso een van de eerste was die mocht kiezen hoor want denk dat die anders wel weg was geweest ;). Denk dat die iedereen wel zou willen ! Maar goed ik kijk er alsnog heel erg naar uit waar ik nu woon heb ik 38m2 dus ga er toch beetje op vooruit en de locatie is natuurlijk super !! Als ik zo’n grote met balkon had kunnen nemen dan had ik het ook gedaan maar in mijn geval maakt het me niks uit… Heb dan liever een grotere woon ruimte en kan nu alsnog gebruik maken van de binnen tuin en evt de grote ramen helemaal open maken en alsnog dit als soort van balkon gebruiken (maar durf ik denk ik niet met mijn kat haha). En volgens mij woont er niemand boven mij hoor…. alleen aan de andere kant toch ?

      • Oooh ja, aan de kant van de Vrijstraat gaat het maar drie verdiepingen hoog. Ik heb er inderdaad nog een flink aantal boven me wonen, mijn enige angst is ook dat ik daar last van ga hebben, verder heb ik vooral heel veel zin :D. Net al mijn huur gaan betalen bij Wooninc en het naambordjeformulier ingeleverd dus nou is het nog maar een kwestie van 22uur voordat ik erin kan haha.

      • ow ik heb dat geld gewoon via de bank over gemaakt (wel goed dat je het zegt dat ik nog even het afschrift zo uit moet printen). En ik dacht dat je dat nam plaatje enz gewoon morgen moest mee nemen is dat niet zo dan ?? Ik heb er ook onwijs veel zin in en ja voor de overlast ben ik zelf ook bang…. maar goed we zien wel hoe gaat denk dat wooninc daar wel rekening mee houd en tis allemaal nieuwbouw dus ga er vanuit dat wel goed geïsoleerd is. Ben vandaag bij upc geweest vanaf zaterdag kan jeje aanmelden daar. Ik ga volgende week pas volledig over verhuizen ivm werk enz.

  6. Naamplaatje mag je inderdaad ook gewoon morgen meenemen, maar ik had gewoon mijn hele envelop mee en daar alles uitgestald waarna dat vrouwtje zei dat ik het ook meteen bij haar kon achterlaten. Zaterdag dan ook maar even langs UPC. Ik ga waarschijnlijk ook pas over een dikke week of langer echt overhuizen. Moet eerst nog flink worden geverfd en laminaat worden gelegd en daarna ben ik toch afhankelijk van een auto met aanhangwagen. Maar hoop er toch wel echt zo rond de 12e in te zitten! Helaas wordt mijn bank pas bezorgd rond 20juli, dus dat is even op de tuinstoelen bivakkeren haha.
    Met die overlast, daarom ben ik juist zo blij dat ik níet aan die binnentuin zit. Daarnaast heb ik maar aan één kant buren omdat ik op de hoek zit en recht tegenover mij zitten de bergingen van de appartementen. Alleen als mensen met de trap gaan komen ze langs mijn deur, anders hebben ze er niets te zoeken dus dat vind ik ook wel zo prettig. Want hoe leuk ik een feestje ook vind, graag wel alleen als ik ‘m organiseer of er aanwezig ben ;).

Geef een reactie

