Een jaar geleden.


Vandaag is het precies een jaar geleden dat ik afscheid van je heb genomen. Als ik hieraan terug denk kan ik me net zo verdrietig voelen als toen. Toen ik het telefoontje van mijn ouders kreeg dat het zo slecht ging en je zou worden ingeslapen MOEST ik afscheid van je nemen. Heel de dag heb ik mijn tranen zitten inslikken op school en eenmaal opweg in de trein naar huis kon ik niet eens naar huis bellen om te zeggen dat ik er bijna was. Zodra ik in de auto stapte bij mijn moeder kwam alles eruit als een grote golf van verdriet.

Toen ik binnen stapte lag je daar, ondanks dat je niet meer kon en je op was. Zag ik hoe blij je was om mij te zien. Met de laatste energie die je had liet je dit merken. Het laatste waar je de energie voor gebruikte was de foto die we deze dag gemaakt hebben. Nog steeds ben ik hier zo onwijs blij mee, ook al zie je mijn verdriet. De rest van de avond heb je alleen nog maar geslapen en de volgende ochtend hebben mijn ouders je laten in slapen bij de dierenarts.

Nog steeds mis ik je, toen ik nog een kleine meid was zorgde jij ervoor dat ik me veilig voelde als jij naast me lag in bed. We waren zowat dagelijks bij elkaar. Nu ben je er al een jaar niet meer en nog steeds kan ik dat niet geloven. Elke keer als ik thuis kom loop ik nog steeds automatisch de kamer in en kijk om de hoek naar de bank waar je altijd lag en altijd helemaal gek werd als je me zag. Nu is die plek leeg en ben je er niet meer. Je hebt voor altijd een plekje in mijn hart.

7 gedachtes over “Een jaar geleden.

  1. een jaar geleden alweer, wat gaat dat snel, raar is dat hè als ik bij me ouders ben doe ik ook nog steeds dingen die ik altijd deed bij/met Fendy..

    Het was echt een sgatje die Sjenny ( geen idee of ik het goed schrijf )

Geef een reactie

