Pinkpop 2011


Door de drukte van afgelopen dagen een beetje een verlaat verslagje van afgelopen zaterdag. Maar wow wat was het een top dagje. Ik heb de afgelopen tijd best leuke dingen gedaan hoor, maar tis echt onwijs lang geleden dat ik zo’n top dag had en zo heb genoten van iets. Vol energie stuiterde ik rond 08.15 al door mijn huisje om me klaar te maken voor Pinkpop (terwijl de wekker pas op 10.00 uur stond). Dus lekker rustig aan gedaan een warme douche genomen, wat gegeten enz enz. Rond 12 uur nam ik de bus richting het station waar het drama van het treinkaartje begon.

Ik had namelijk nog een dag kaartje liggen en dit was maar geldig tot dinsdag. Dus ik dacht kan ik dat daar mooi voor gebruiken. Zit ik bij de bus dit te lezen en lees ik dat niet geldig is in veolia treinen. Een heleboel gedoe en voor de zekerheid dus kaartje van Heerlen naar Landgraaf gekocht. Voor een stukje van nog geen 5 minuten moest ik 5,70 betalen met als gevolg JAWEL… ik uiteindelijk dus duurder uit was dan als gewoon kaartje had gekocht. Een tegenvallertje dus maar goed het kon de pret alles behalve drukken.

Ik haalde nog samen voor mij en Jacolien een heerlijke swirl en het feestje kon beginnen. In een bomvolle trein met Pinkpop gangers kon het al niet meer stuk. Rond 15.00 uur waren we bij het Pinkpop terrein waar we eerst over de markt liepen met kraampjes wel paar leuke dingen gezien maar uiteindelijk niks gekocht. Toen in de drukte voor de ingang aangesloten om binnen te gaan. Eenmaal binnen zijn we gelijk door gelopen naar de Free record shop waar Selah Sue zou komen signeren. Ik heb er niet zoveel mee maar Jacolien wel. Er waren nog bijna geen mensen in de rij en aangezien Jacolien ook graag het album wou hebben stonden we zowat vooraan in de rij (mensen met een album krijgen voorrang). Een half uur later dan geplant kwam Selah er eindelijk aan en vrij snel waren we aan de beurt. Een leuke foto hield ik er aan over en een gesigneerd Pinkpopkaartje.

De tijd vloog letterlijk voorbij en we besloten dus een plaatje te zoeken bij het Podium waar Lifehouse al over een half uurtje zou beginnen. De drukte was erg goed te doen en we hadden dan ook onwijs mooie plaatsen vooraan bij het podium. Het optreden begon en ja ik heb echt onwijs genoten :D. Al moet ik er wel eerlijk bijzeggen dat de sfeer in de 013 bij het concert veel meer aanwezig was dan tijdens dit optreden. En ook vond ik de zanger niet altijd zuiver maar Jacolien had daar geen last van dus het zal wel aan mij liggen :P. Dat neemt niet weg dat ik het niet leuk vond. In tegendeel ik vond het fantastisch !

We gingen iets eerder weg  want gelijk na dit optreden zou Simple Plan op het 3fm podium komen. Moet zeggen dat er van baalde dat hun gelijk achter elkaar kwamen want ging voor deze 2 bands grotendeels. Toch nog een redelijk goed plaatsje gevonden (mja met mijn grote is mijn zicht al snel beperkt 😦 . ) Het optreden begon en wow wat waren hun goed en leuk. Ik wilde deze band al jaren geleden live zien maar niemand wilde mee. Nu was eindelijk zover. En jaaaa ik heb genoten. In tegenstelling tot bij Lifehouse kreeg Simple plan het publiek wel helemaal mee en ging iedereen helemaal uit hun dak. Wat was dit onwijs gaaf zeg. Vind jammer dat als ze in Eindhoven staan (want ja ook daar komen ze binnenkort) al naar een ander festival ga en dus niet kan gaan.


Na dit optreden zijn Jacolien en ik gelijk door gegaan naar de signeersessie van Lifehouse. Hier was het aanzienlijk drukker als bij Selah Sue eerder die ochtend. Maar als je een album kocht zou je zeker aan de beurt komen. Ik heb wel even getwijfeld maar ik wilde zo graag. Ik heb het album ook op mijn pc staan en draai het helemaal grijs dus ik vond het origineel kopen het dit keer wel waard. Dus Jacolien en ik mochten gelijk een stuk naar voor. En toen was het wachten tot de band kwam. Gelijk ging alles er een stuk strenger aan toe. Je mocht geen foto’s maken, en alles moest snel snel omdat het zo ontzettend druk was. Jacolien had dus aangeboden proberen foto’s te maken en zij zou de handtekening overslaan. Nog voor dat we het podium op gingen moesten we onze camera weg doen. We mochten niet doorlopen enz. Ik was enigszins al teleurgesteld. Want ja het gaat me eigenlijk vooral om een foto… en niet om de kriebeltjes op mijn cd hoesje. Ik liet mijn album signeren en in eerste instantie durfde ik niet om een foto te vragen. Niemand ging op de foto en alles ging ook redelijk snel. Toen ik mijn album al had laten signeren door alle bandleden zag ik een meisje achter mij met iemand op de foto gaan en daardoor dacht ik,ik vraag het ook gewoon. En ja vroeg me niet hoe maar het is gewoon gelukt :D. Ik ben echt zoooow happy met mijn foto. (Ik ga hem in mijn nieuwe huisje in een lijstje zetten hihi.) En natuurlijk ben ik Jacolien onwijs dankbaar. Helaas lukte het niet meer dat zij op de foto kon. Sterker nog ik denk dat er daarna niet veel mensen op de foto meer zijn geweest.

Na de signeersessie gelijk door naar het optreden van Selah Sue. Na Lifehouse zou ook nog Simple plan komen signeren. Maar hier was het echt al onwijs druk bij en ik wilde niet nog een album kopen. Het nieuwe album van hun komt aanstaande vrijdag namelijk uit. En ik vond dus beetje zonde dan een oud album te kopen (wat ik toch al grijs gedraaid heb op mijn laptop). Ik besloot dus gewoon met Jacolien mee te gaan naar het optreden. In de tent was het echt al onwijs druk. En een goed plaatsje zat er helaas niet meer in. Jacolien is natuurlijk stuk groter dan mij dus gelukkig kon zij het wel zien. Ik zag alleen maar hoofden en heel soms in een vlaag de zangeres haha. Maar ik vond het niet zo erg. De muziek is niet mijn ding. Een aantal nummers vond ik wel leuk/goed maar het meeste was totaal niet mijn ding. Ik vond fijn dat Jacolien van dit optreden kon genieten aangezien de rest van de dag een beetje in het teken stond van de bands die ik graag wilde zien :$. Al vond Jacolien de rest ook leuk hoor.

Na dit drukke programma te hebben afgewerkt hadden we eindelijk tijd om te eten haha. We wilde deze dag zoveel doen en zien dat we eigenlijk nergens tijd voor over voor hadden haha. Maar dat is eigenlijk alleen maar een goed teken… Want dan heb je dus ook waarde voor je geld. We besloten voor de nasi met kipsate te gaan. Het was erg lekker (vorig jaar hadden we bij Rock Wechter dit namelijk ook al op). Maar voor dit simpele maaltijdje betaalde we dan wel 10 euro haha. Ach ja dat is Pinkpop. En zo’n dagje mag dan ook wel wat kosten de helft van het terrein  geeft het 10 dubbele uit aan alcohol :P.

Inmiddels brak de avond al aan en was Coldplay al begonnen met spelen. Van een afstand genoten we van de bekende en onbekende nummers. En intussen zochten we mijn lieve dinnetje Carlijn op. Die ook deze dag op het festival te vinden was. Gezellig staan te kletsen, te genieten van Coldplay was dit een uitstekende afsluiting van de avond. Achteraf gezien hadden we gewoon met haar mee terug kunnen rijden maar voor Jacolien was het ook gewoon handiger alles met de trein te doen dus dat was prima. We zochten de bussen op die ons naar het station zouden brengen maar het was echt ontzettend druk. Dus we besloten te lopen. Iets over 12 zaten we in de trein :D. Met best veel vertraging onderweg (maar wij nog steeds erg hyper :P), lag ik rond 03.30 eindelijk in mijn bed na t genieten van deze top dag :D. Ik kan nu al niet meer wachten tot Rock Wechter 😀

4 gedachtes over “Pinkpop 2011

Geef een reactie

