OMG een muis….

(dit gebeurde er gisteravond….)

Ik riep altijd…. nee voor muizen daarvoor ben ik niet bang !! En dat ben ik ook niet zolang ze achter een glaasje zitten. Maar vandaag PIEPTE ik wel anders…. Dit is dus serieus geen grap. Toen ik onderstaand berichtje aan het typen was zie ik mijn kat opeens met iets komen aan rennen en ik denk wat heeft die nou ? Ik kijk nog eens en opeens zet die heel trots een muis naast zich op de grond. Een MUIS ja… ow ik had het niet meer… waar komt dat ding in hemelsnaam vandaan ? Ik woon hier nu al 1,5 jaar en nog nooit heb ooit een muis gezien.

Ik weet dan ook niet waar dat ding vandaan komt… ik heb alleen vanavond heel even in de tuin gezeten (en de deur open en dicht gedaan) dan zou die toen al naar binnen moeten zijn gerent ? Nadat ik de afwas heb gedaan wilde Wizzel niet meer uit de keuken komen en lag die de hele tijd iets te zoeken maar ik zocht er verder niks achter…. waarschijnlijk zag die die muis dus zitten.

Maargoed na het hele huis bij elkaar te hebben geschreeuwd (en mijn kat die dood leuk naast het muisje zit te kijken alsof ze dikke maatjes zijn). Wilde ik dit probleem wel even verhelpen… ik raapte al mijn moed bij elkaar want het advies van mijn mama was sla hem dood. Ik nam dus iets om mee te slaan en kroop langzaam dichter bij. Wizzel bleef heel trots liggen en het muisje zat met op 2 pootjes rond te kijken. (En geloof me bij een spin en een wesp kom ik al niet zo dicht bij). En ik wilde slaan… maar omg er keken me 2 zielige oogjes aan en ja ik kon het dus niet over mijn hard verkrijgen om te slaan :|.

Het beestje zat dood stil (en ik dacht dat hij misschien half dood was ofzow) Dus ik dacht ik lok hem in een zak en als die daar in zit laat ik hem los buiten…. Maar dit verhaal liep dus iets anders zodra ik dichter bij kwam met mijn zak en het boek waar ik mee wilde slaan zette dat beestje het op een lopen in alles behalve de richting van de zak…. Met als gevolg dat het beestje nu ergens onder zit waar ik niet bij kan. En uiteraard heb ik een kat van niks die was dat ding nog kwijt ook !

Nu lijkt het alsof Wizzel hem weer gevonden heeft want hij verlaat de gang nu niet meer… Maar hoe ga ik dit nu doen ik moet mijn bedje echt gaan opzoeken met het idee dat er een MUIS binnen zit… dit word een slapeloze nacht pfff.

6 gedachtes over “OMG een muis….

  1. gezellig toch nog een huisdiertje 😉
    haha… ik zie het al helemaal voor me, maarre die beestje kunnen overal vandaan komen
    misschien uit je kelder..?
    x

Geef een reactie

