Intake gister.

Even heel snel een logje over mijn intake van gister voordat ik ga werken… Als ik er een logje over geschreven heb lukt het misschien beter het een beetje los te laten en van me af te zetten. Nadat ik de halve nacht achter die muis heb aangerend en het beestje om 5.38 eindelijk door de voordeur naar buiten rende (nadat ik er uren achter aan had gerent) was ik s’morgens dood op. Maar ik kon elke x niet slapen. Ik was bang dat mijn kat als ‘verrassing’ dat ding op mijn bed zou gaan zetten en ik een hartaanval er aan over hield.

Onwijs moe was ik toen mijn wekker ging en ik me moest klaar maken om richting de school te gaan. Ik werd bij de school door gestuurd naar de aula waar leerlingen en andere mensen die voor de intake zaten aan het wachten waren. Ik zag een meisje (die er wel aardig uit vond zien) alleen aan een tafel zitten en ik besloot daar ook maar te gaan zitten. Een zeikwijf als ik ben was ik druk in de weer alles te verkennen of ik nergens een wc kon vinden. Uiteindelijk besloot ik aan haar te vragen of zij het misschien wist. Zo raakte we aan de praat en al gelijk ontstond der een gesprek. Ze wilde de zelfde opleiding gaan doen als ik (18+) en ze bleek al een dochtertje te hebben. Het leek me een erg aardige meid. Zo raakte we met nog iemand anders aan de praat en al gelijk zat ik gezellig te kletsen met een aantal meiden. Moet zeggen dat me gewoon een fijn gevoel gaf.

Dat ik hier zo in gegroeid ben !! Dat ik gewoon mezelf durf te laten zien in een groep waar ik niemand ken en ik gelijk een praatje durf en kan maken. Uiteindelijk werd iedereen voor de intake opgehaald en werden we naar een ruimte gebracht waar we een test moeten maken. Nou die test vond ik dus alles behalve makkelijk :$. Denk aan hoofdrekenen, gewone vragen of je gevoel, 3d figuren enz. Vraag me af wat te maken heeft met die opleiding maar oke. De test duurde onwijs lang en samen met de andere meiden zaten we te klagen dat er geen einde aan kwam. Uiteindelijk kreeg je na de test de resultaten… En moest je een brief met voorkeur enz invullen kwa opleiding en richting.

Toen werden we naar beneden gestuurd waar we een persoonlijk gesprek hadden met iemand. Ik had een aardige vrouw en omdat ik het zelfde heette als haar moeder kwam het gesprek goed op gang. En ik hield der een goed gevoel aan over… in eerste instantie was er dus ook niks aan de hand. Ze vroeg waarom ik de opleiding wilde gaan doen en maakte gewoon een leuk praatje. En ja toen kwam het… Eigenlijk was ik min of meer aangenomen… en wilde ze gegevens gaan door voeren in de computer. Ze bekeek mijn gegevens en mijn bijgevoegde brief met uitleg waarom ik niv 2 wilde gaan doen.

Er ontstond onduidelijkheid en ik legde de situatie uit… maar dit leek ze niet te begrijpen. Ik voelde me niet gehoord. Ik legde uit dat mijn ouders ziek waren geworden,waarom ik met de andere opleiding ben gestopt en waarom ik niv 2 wil doen. Ze bleef bij haar standpunt dat ik niv 3 of 4 moest gaan doen. Waarbij ik dus nogmaals uitlegde dat dit geen optie voor me was omdat ik de studie anders simpel weg niet kan betalen. En dat werken in de zorg haast onmogelijk lijkt zonder een diploma in die richting. Toen ze over werken en leren begon zei ik dat daar zeker over na had gedacht maar dat nog niet wist of ik richting zorg of welzijn wilde enz. Een heel gesprek gehad van ik denk minimaal een uur… Bij de rest was allemaal al veel sneller klaar.

Uiteindelijk was ik een probleem geval en wist ze niet of ze me wel of niet wilde plaatsen bij de opleiding…. Omdat ze perse willen dat niv 3/4 ga doen. Het moest allemaal intern besproken worden en ik moest mijn telefoon nummer door geven en zou nog wel bericht krijgen. Tot op heden heb ik nog niks vernomen… en ik moet zeggen dat ik dus ook verwacht dat ik NIET word aangenomen. Dit verwachte ik op voorhand al omdat ze er vanaf het begin een probleem van maakte. Maar toch vind ik het onwijs moeilijk en kan ik het op het moment niet loslaten. Ik heb zolang getwijfeld of ik dit wilde gaan doen of ik het aandurfde om te proberen enz. Toen eindelijk die stap heb gezet wilde ik er volledig voor gaan. En het feit dat gister gelijk zo gezellig was met de meiden gaf me een leuk en fijn gevoel. Ik krijg dus nog bericht maar ik denk dat het een teleurstelling word.

8 gedachtes over “Intake gister.

    • toevallig hebben ze vandaag gebeld…. en ze zouden morgen wederom terug bellen :s… het blijft moeilijk en onzeker… kreeg vandaag bericht dat ze vonden dat geen nut had en ze niet wilde dat niv 2 ging doen… wederom dus heel gesprek en toen vond die gene waar mee aan telefoon was dat in mijn geval wel zin had… dus ze zouden vandaag/morgen wederom rond de tafel gaan zitten… maar goed voor je zelf vertrouwen is anders.

      • Jeetje inderdaad zeg! Vreemd ook dat je niet lekker zelf mag weten welk niveau je wil doen…of is dat normaal op het MBO? Hoop dat je goed nieuws krijgt vandaag!

Geef een reactie

