Meeloopdag.

Vanochtend had ik dus mijn gesprek bij het kinderdag verblijf. Nadat ik wederom een halve nacht naast mijn bed had gezeten de hoesten en te proesten was het een hele opgave om op tijd naast mijn bed te staan en te gaan douchen.
Dus pas rond 9 uur was ik eindelijk onder de douche vandaan terwijl ik eigenlijk om 9.15 al op de fietst was zitten… je begrijpt al dat ik dus behoorlijk heb moeten haasten.

Gelukkig fietste ik in een keer goed (ik wist wel ongeveer waar het lag maar niet helemaal)… Denk dat ik anders te laat was geweest maar ik was dus netjes op tijd :). Eerst had ik een gesprekje waarbij er dingen werden opgeschreven en moest ik iets over mezelf vertellen enz. Daarna kreeg ik een rondleiding door het kinderdagverblijf…. en ik was verbaasd hoe groot het er was. Ze werken er met trema’s, en op het moment was dat wonen. Overal hingen er dus tekeningen/knutsel materiaal van huizen , sleutels, tekeningen enz. Het was lekker weer dus bijna alle kindjes waren buiten aan het spelen…

Ik was wel erg verbaasd hoeveel personeel en stagiaires er wel niet waren… dat waren er namelijk echt veel. En eerlijk is eerlijk van een aantal baby’s ging mijn hartje toch wel wat sneller kloppen. Na de rondleiding wederom een kort gesprekje om te praten wat ik er van vond enz. En uiteindelijk mag ik volgende week een dagje gaan mee draaien om te kijken hoe het gaat en bevalt. Als dit allemaal goed gaat mag ik er per augustus stage gaan lopen… Moet zeggen dat ik dat wel erg spannend vind. Heb nauwelijks ervaring met kinderen en weet niet zo goed wat ik dan van die meeloop dag moet verwachten… of eigenlijk wat ze van mij verwachten. Maar ik hoop zo dat word aangenomen… Het zou me ook gewoon een heleboel rust geven als al een plaats gevonden heb.

Enige grote minpuntje is 😛 Dat ik volgende week de dag ervoor onwijs laat thuis kom omdat ik die dag dus naar Bon Jovi ga… Dus waarschijnlijk lig ik onwijs laat in mijn bed als ik de dag erna moet gaan mee draaien maar aangezien dat mijn enige vrije dag is die week waren er niet veel andere opties. Hopelijk gaat alles goed.

7 gedachtes over “Meeloopdag.

  1. Oeh spannend! Ik heb tijdje stage gelopen op een basisschool (groep 1 en 2) nou is dat natuurlijk wel weer iets heel anders. Maar ik vond het wel heel leuk! Tis alleen wel heel erg opletten. Hopelijk gaat je meeloopdag bevallen! En word je aangenomen, om daar stage te lopen!

  2. Je bent al een heel eind op weg in elk geval. Meelopen is vooral om de smaak te proeven en om te zien hoe een kinderdagverblijf nou eigenlijk draait. Natuurlijk weet je nog niet veel van kinderen, maar hallo…. daar is die stage voor….

  3. spannend! Succes
    Themas werken wij ook mee, erg leuk ..
    haha jaa dagverblijven moeten het vaak echt hebben van stagiaires dat scheelt echt veel..

Geef een reactie

