Meeloop dag.

Vandaag had ik dus mijn meeloop dagje bij het kinderdag verblijf voor mijn stage. En echt alles wat er mis kon gaan ging dan ook mis. Naar mijn gevoel kan je geen slechtere eerste indruk maken maar oke. Gister ging ik natuurlijk naar Bon Jovi (verslagje volgt uiteraard nog). Doordat opeens de opstapplaatsen gewijzigd waren kon ik niet meer thuis komen en moest ik bij mijn ouders in Limburg blijven slapen. Opzich is dat geen probleem. Maar ik zou de dag erna al om 9 uur op het kinderdag verblijf moeten zijn. Dit zou dus erg moeilijk worden.

Ik voelde me er zo rot over, maar besloot uiteindelijk vorige week gelijk te bellen en het verhaal uit te leggen en te vragen of ik een andere dag mocht komen of evt later. Uiteindelijk mocht ik dus om half 1 komen. Dit was alsnog zwaar… want gister waren we gewoon pas om 02.30 thuis :|. We hebben kei lang met de bus bij de parkeerplaats in de file gestaan en dit hield allemaal onwijs op. Toen de volgende morgen om 08.30 de wekker ging was dit dus al een kleine tegenvaller.

Maar verder was er niks aan de hand… was netjes en op tijd op station nog even met collegaatje op werk gekletst en nog even richting huis gegaan om me wat op te frissen. Ik was wel al onwijs zenuwachtig en gespannen omdat niet wist wat moest verwachten bij de meeloop dag enz. Uiteindelijk was opeens vrij snel tijd om al richting mijn fietst te gaan en was dus beetje aan het haasten. Ik besloot de vuilniszak gelijk mee naar beneden te nemen, en dan door te lopen naar mijn fietst.

Nou ik zou willen dat ik dit gedeelte had over geslagen… dit zijn namelijk containers van de gemeente waar je hier gebruik van kan maken die alleen open gaan met je stadspas enz. Ik had nog nooit gebruikt en ik was allemaal nog even aan bekijken hoe nou werkte. Uiteindelijk ging de klep open en bang dat dat ding weer dicht ging was snel snel bezig, om die zak erin te duwen. De zak is weg en ik loop richting mijn fietst…. en gelijk vraag ik me af waar mijn sleutel opeens heen is ? Geen idee… mijn tas overheen gehoopt (maar ik had de sleutel onderweg in mijn hand). Geen sleutel. De hele route nog keer terug gelopen… nog eens bij de containers gekeken… jas na gekeken enz. Nergens een sleutel. En ja  waarschijnlijk heb ik dan ding dus gewoon mee die container in gegooid :S.

Ik voel me dus echt zoooow dom. Maar inmiddels was het al 12.15 (en ik moest er dus al een kwartier later zijn). Ik raakte in paniek…. want ik wist niet welke bus ik daarheen zou kunnen nemen enz. Ik had geen telefoon nummer en ging nummers bellen in mijn foon waarvan wist dat 1 ervan van hun was… tweemaal verkeerd gebeld. Uiteindelijk kreeg ik het kinderdag verblijf er dus aan. Ik hele verhaal uitgelegd en gevraagd welke bus ik kon nemen. Dat wisten ze niet :|. Inmiddels was ik al opweg naar het station. Daar heb ik uiteindelijk mijn fietst van een collegaatje geleend. Pff was zo blij dat uiteindelijk toch een fietst had en er dus elk geval heen kon. Maar wat voelde ik me rot. Ik kwam ten eerste aan als een verzopen kat want het regende super hard. Ik had bijna 5x mijn nek gebroken omdat de fiets achteruit remmen had en ik bijna niet bij zadel kwam omdat die fietst veel te hoog was voor mij. Maar goed ik was er.

Gelukkig was ik niet zo heel veel te laat maar ja ik ben NOOIT ergens te laat en dan bij zo’n dag vind dat zoooo rot. Ik wist voor mijn gevoel dan ook al zeker dat niet zou worden aangenomen. Als ik iemand moest aannemen met zo’n gedoe al bij de meeloopdag zou die gene dus echt niet aannemen daar ben heel eerlijk in. Maargoed ik besloot er maar het beste van te maken en te zien hoe het ging. Ik mocht meelopen op de baby groep. En bij binnenkomst zaten er 3 baby’s op de speelmat, 1 kreeg de fles en de andere lagen toevallig allemaal net in bed. Toen ik vroeg wat ik moest doen werd me verteld dat ik maar met de kindjes moest gaan spelen. Eerst dacht ik… wat moet nu doen met een baby :P. Maar goed uiteindelijk ben ik er best lang zoet mee geweest… ze wilde allemaal aandacht zodra naar de ander ging begon die ene weer te huilen :P. En owww ik was gelijk verliefd op al die oogjes die mee aanstaarde .

In begin mocht eigenlijk niks doen…. Alleen maar de kids bezig houden maar uiteindelijk mocht ik toch al wat dingetjes doen. Eerst heb ik de was opgevouwen, wat opgeruimd, 2 baby’s eten gegeven en spuug geveegd :P…. en vooral heel erg veel gekieteld , gerammeld met rammellaars enz. Tegen half 5 kreeg ik een kort gesprekje hoe ik het vond gaan en wat er van vond. En ja ik vind echt een wonder… maar ze waren erg te vrede en ze wilde graag verder met me en ik werd dus ook aangenomen. Maandag moet ik terug bellen voor een afspraak te maken voor papieren in orde te maken enz. Na alles wat er mis ging had ik het dus echt niet meer verwacht.

4 gedachtes over “Meeloop dag.

  1. zo komt alles toch nog goed op zijn pootjes terecht..
    gefeliciteerd..!!
    ( maak je niet druk dat je eerst niets mocht doen, dat is heel normaal en zeker als stagiaire zijnde) in de loop van de tijd zal je steeds meer mogen gaan doen, al mogen stagiaires zo ie zo bepaalde dingen niet doen.

    bij vaak bij niv 2 nog minder dan bij andere niv. ( was bij mij in de tijd iig ) en zal er wat meer huisdelijke taken bijkrijgen…

    toi toi toi xx

Geef een reactie

