Bon Jovi @ Dusseldorf

Afgelopen woensdag was het dan zover voor de 4de keer zou ik Bon Jovi live gaan zien. En eigenlijk zijn de mening over de concerten bij mij best wel wisselend. Ik vind Bon Jovi echt helemaal te gek en ik volg heb echt al jaren. Voor het eerst zag ik hem live in Nijmegen in het Goffertpark. En wow wat was dit een geweldige avond… inmiddels is al weer zolang geleden en heb al zoveel andere concerten bezocht dat niet weet of dit nou echt mijn mooiste concert ooit was. Maar dit concert heeft onwijs lang bovenaan het lijstje gestaan. Het concert in de arena vond echter tegenvallen. En ja dan heb je nog vorig jaar… Het concert op het strand in Scheveningen wat was dit geweldig WOW.

Ik keek dus onwijs uit naar donderdag… rond 2 uur vertrok ik met de trein richting Limburg waar Gina me kwam ophalen en daar zijn we nog even wat gaan eten bij de Mac. Toen we het eten goed en wel op hadden stond de bus er eigenlijk al en zijn we daar gelijk heen gegaan. In de bus zitten kletsen (want we hadden elkaar al 8 maanden niet meer gezien). Rond 18 uur kwamen we aan in Düsseldorf waar we onze plaatsen gingen opzoeken. Ditmaal hadden we voor zit plaatsen gekozen omdat we de vorige x in de arena echt niks konden zien (aangezien we beide zo klein zijn).

Nadat we de plaatsen hadden bekeken (en we daar best wel teleurgesteld over waren aangezien we eerste rang kaarten hadden gekocht.. en we onwijs ver weg zaten en ook nog schuin zeg maar). Maar goed we besloten wat te eten gaan halen en de keuze was een beetje beperkt in vergelijking met Nederland. Want ze hadden vooral alleen maar typisch duist alleen maar worsten, pannekoeken en iets anders vaags. Gina nam een broodje worst en ik een Pannenkoek. Aangezien daar niet vol van zat uiteindelijk dus ook nog zo’n broodje gaan halen haha.

Rond 19.00 uur begon eindelijk het voor programma en eerlijk is eerlijk dit was niet echt boeiend. Ruim een half uur later begon eindelijk Bon Jovi. Ondanks dat we ver weg zaten prima overzicht over het podium en de schermen… Bon Jovi kwam op en iedereen ging uit z’n dak… De avond kon beginnen dachten we… Tot er opeens een paar arrogante duisters te voorschijn kwamen en we op de verkeerde plaats bleken te zitten (hier zaten we dus al het hele voorprogramma enz). We hebben het tot 2 x toe gevraagd omdat wij de kaarten niet snapte en dachten dus dat we gewoon goed zaten. Pff wat waren het allemaal arrogante lui zeg… gelijk begonnen al die mensen te roepen en te schreeuwen dat we weg moesten :S.

We bleken dus uiteindelijk in het vak ernaast te zitten waar dus ook al iemand anders gewoon was gaan zitten. Toen we onze kaarten lieten zien dat we daar hoorde te zitten, bleef het arrogante mens doodleuk gewoon voor onze neus STAAN.
Uiteindelijk werd ze weg gehaald door de bewaking . En eindelijk kon het concert dus beginnen. Gelukkig zaten er nu wel 2 onwijs leuke mensen naast ons. Ofja zaten… heel het concert hebben we alsnog kunnen staan… omdat iedereen non stop stond :S… voor mij dus ook geen zit plaats meer bij zo iets… want door een lange vent voor me zag alsnog maar de helft.

Goed uiteindelijk toch van het concert genoten… Bon Jovi deed heleboel oude en nieuwere nummers al miste ik toch wel een aantal oude klassiekers als bijvoorbeeld Bed of Roses. De mooie licht en beeld effecten waren bij deze show wel wat mooier aangepakt en dit was zeker mooi. Ondanks de plus en min punten toch een onwijs leuke avond gehad. Maar eerlijk is eerlijk Nijmegen en Scheveningen kan hier dus niet tegenop. Maar ik had niet met het weer van woensdag buiten willen staan haha.

Rond half 3 waren we pas thuis in limburg… Helaas hadden we maar liefst anderhalf uur in de file op de parkeerplaats gestaan. Rond 3 uur lag ik eindelijk in mijn bed en aangezien de week om 08.30 ging was dit wel een tegenvaller.

3 gedachtes over “Bon Jovi @ Dusseldorf

Geef een reactie

