Review : Penny’s Shadow

Lisa is zestien jaar en heeft een speciale band met paarden. In de zomer gaat ze samen met haar moeder en zusje Tess op vakantie naar Ameland. Tess neemt ook haar eigenwijze pony Rakker mee. Ze verblijven op de kampeerboerderij van de zeventienjarige Kai en zijn vader. Kai’s moeder is jaren geleden overleden bij een ongeluk met haar geliefde paard Shadow. De zwarte hengst heeft het overleefd, maar is zwaar getraumatiseerd en onbetrouwbaar geworden. Kai zag het ongeluk gebeuren en heeft daardoor een moeilijke band met het paard. Lisa is ervan overtuigd dat ze kan helpen met Shadow, maar Kai wil hier niets van weten. Ze besluit om in het geheim toch het paard te gaan trainen en hem weer vertouwen in mensen te geven.

Zondag middag samen met een vriendin naar de film Penny’s Shadow geweest. En ja ik weet het dit is eigenlijk een kinder film ja :P. Maar al maanden geleden wist ik… ik wil deze film zien. Ik was als klein meisje al helemaal gek van paarden (heb dan ook niet voor niks vroeger paard gereden en had een paard). Het feit dat Levi van Kempen dan ook nog eens een van de hoofdrollen had was ook een leuke bijkomstigheid :P.

Eigenlijk had al niet meer verwacht dat ik nog naar de film zou gaan aangezien hij toch al even draaien en voorheen niet een datum konden vinden. Een beetje onverwachts hadden we zondag opeens toch een datum en gingen we toch naar de film. En ja het is wel een beetje een doorsnee verhaal met een happy end enz.. Maar ik vond het een hartstikke leuke film (A). En wat een mooie nummers met vooral mooie teksten kwamen heel de film voorbij. Wil je een gezellig middagje en een lekkere meiden film kijken ? Dan is het zeker een aanrader (A).

5 gedachtes over “Review : Penny’s Shadow

1. ja het is idd al kinderfilm bedoeld.. Maar ik ben daar niet helemaal mee eens. Ik vond echt geen doorsnee kinderfilm. Er komen onwijs veel heftige dingen aan bod als de dood van een minder, er verdrinkt bijna iemand… Vind nou niet echt iets voor een kind van 6/7 … 12/13 oke maar goed zal wel aan mij liggen haha