‘rust’

Pff de afgelopen tijd heeft zoveel spanningen met zich mee genomen, de verhuizing , de studie en het werk enz. Vandaag voelt een klein beetje als ‘rust’ nog steeds is niet helemaal de rust terug gekeerd dat is pas als alles HELEMAAL geregeld is. Vandaag kwamen mijn ouders langs om de laatste dingetjes in orde te maken. Mijn pa zou een stelling maken in het opberghok zodat ik daar spulletjes netjes kwijt kan. Ook zouden ze de laatste spullen van mijn oude woning komen ophalen en zouden we daar nog even gaan poetsen.

Mijn ouders waren rond half 11 hier en zeker na de ruzie van de week voelde ik toch wel wat spanningen. Sowieso omdat ik zoals ik eerder schreef mijn fietsen sleutel had weg gegooid (per ongeluk) en ik bang was dat mijn vader hier onwijs kwaad over zou worden. Gister was ik al langs verschillende fietsenmakers geweest om te vragen of hun het slot eraf wilde halen en er een nieuwe op konden zetten. 2 die deden het niet, een ander die deed het wel maar daar was erg druk en moest ik een afspraak maken voor volgende week (aangezien de fiets eigenlijk vrijdag nodig had was dat ook niks). En uiteindelijk bij de laatste had meeste suc6. Het was alles behalve een aardige man en toen verhaal uitlegde deed die het eerst niet… want ik zou die fiets gewoon gejat kunnen hebben blabla. Had die fiets maar gejat… dan was tenminste niet zo stom geweest om de sleutel in de container te gooien maar goed.

Uiteindelijk mocht de fiets brengen op voorwaarde dat ik mijn paspoort als bewijs inleverde enz. Geen idee of die heeft nagecheckt of een gejatte fietst was. Maakt me verder ook weinig uit want is gewoon mijn eigen fiets dus. Hij wilde het doen voor 20 euro… aangezien dit aanzienlijk goedkoper was dan bij die fietsenmaker waar ik tot dinsdag moest wachten (die telde 40 euro) bracht ik de fiets daar dus vanmorgen naartoe met mijn moeder… Alleen dat hele stuk de fiets tillen was voor mij bijna niet te doen omdat erg zwaar was. Lachend,kwaad  enz kwamen we bijna 20 minuten later buiten adem en bezweet aan bij die fietsen maker haha. En als klap op de vuur peil (ik weet niet hoe het kan) had opeens ook nog een lekke band. Ik dacht echt nu geloofd die helemaal niet dat die fiets gewoon van mij is maar goed dat dus ook maar gelijk laten maken en gelukkig zonder al te veel problemen kon ik de fiets een paar uur later gaan ophalen. Voor 30 euro had dus een nieuw slot en een geplakte band :)… aanzienlijk goedkoper dan bij die ander… maar goed alsnog weg gegooid geld omdat zo stom was.

Uiteindelijk ook wezen poetsen bij mijn oude huisje alleen kregen we de vloer was de wasmachine al die jaren stond echt niet meer schoon. Ik ben echt puntje precies en wil alles goed achter laten maar ik denk dat er nooit gepoetst is onder dat ding en aangezien ik die wasmachine destijds ook al over had gekocht was daar echt een rotzooi. We deden wat we konden dweilde de vloer nog eens en haalde de laatste spullen weg. We waren eigenlijk net weer bij mijn nieuwe huis toen de huisbaas belde of die in huis kon, om de vloer op te meten voor laminaat enz. Nou ja prima… ik vroeg gelijk of die alles kon nakijken… Niet veel later kreeg smsje… alles was in orde behalve de keuken :@…. Echt ik kan me zo irriteren aan die man he… Al sinds er woon maar goed.

Toen mijn ouders dus richting huis wilde gaan even langs gegaan want mijn pa zou het wel eens ff poetsen…. Nou per toeval was die huisbaas er ook nog steeds… en gelijk begon die ook over de muur in de gang waar vocht plekken zaten…. Pff was blij dat mijn ouders er bij waren want mijn pa is niet op zijn mond gevallen en die begon gelijk heel verhaal dat dat kwam doordat die waterleidingen niet goed waren enz… Nou prima hij had gelijk zijn mond dicht en dat was verder oke… Mijn pa de afzuigkap helemaal geschrobd. Toen die huisbaas zag dat de keuken vloer daadwerkelijk niet meer schoon te krijgen was… wilde hij hier opeens ook laminaat dus dit was verder ook goed zo. Uiteindelijk samen met mijn ouders ook de sleutels gelijk ingeleverd en opeens begon die nog heel gezeik te maken over papieren wat allemaal moest sturen als bewijs van uitschrijven enz enz… (al dit gezeik heb bij die andere huisbaas niet gehad hoor maar goed).

Net heb alle papieren opgezocht lopen scannen en door gemaild… en zou nog allemaal papieren krijgen met inspectie rapporten weet ik het. Dus laten we hopen dat dit snel goed is en ik snel mijn borg netjes op de rekening heb staan… als dat klaar is heb pas echt rust !
Verder hangt nu alles in mijn nieuwe huisje en is alles echt klaar :D… Vandaag ook het opberghok nog beetje ingericht alleen staan daar nog wat dingen van mijn ouders wat niet in de auto paste. Vrijdag moet nog naar mijn stage plaats om alle papieren in orde te maken, en dan kan dat ook allemaal worden opgestuurd… en dat is al het geregel achter de rug en heb echt ‘rust’… dan kan lekker gaan genieten van mijn nieuwe huisje enz.

4 gedachtes over “‘rust’

  1. alles komt toch op zijn pootjes terecht het kost misschien wat stress en spanningen af en toe maar gewoon blijven doorzetten zie je wel..!! = )

Geef een reactie

