Review : GTST Roman

Hilarische en ontroerende feelgood roman over het grillige pad van de liefde… en een soapverslaving.

1 oktober 1990 is een memorabele dag. Kris is zestien jaar en kijkt met haar oma naar de eerste aflevering van Goede Tijden, Slechte Tijden, een serie die de daaropvolgende twintig jaar een bijzondere rol in haar leven zal spelen. Diezelfde dag ontmoet ze Mick, de liefde van haar leven. Ze beloven elkaar eeuwige trouw. Het lot heeft echter andere plannen.

Ontmoet Kris. Onhandig. Ontwapenend. Ontiegelijk romantisch. Kris is verslaafd aan Goede Tijden, Slechte Tijden. En aan Mick. In haar leven lopen fictie en werkelijkheid dwars door elkaar heen… Is het haar verbeelding die haar parten speelt? Of zijn de gebeurtenissen op het scherm een afspiegeling van haar wereld?

Ik schreef laats dat ik lid ben geworden van de bieb. En tot nu toe ben ik echt ‘blij’ boeken die ik al erg lang graag wilde lezen maar toch te duur vond of waar te erg om twijfelde neem nu gratis mee naar huis en begin erin te lezen. Zo ook dus met dit boek. Ik wilde een boek mee naar huis nemen toen voor eerst een boek ging huren bij de bied. Ik was al heel de bied rond gelopen maar kon maar geen keuze maken. Ik MOEST nu echt kiezen want over 10 minuten moest ik op mijn werk zijn. Toen liep ik opeens tegen dit boek aan. Al jaren kijk ik GTST. En ik had al veel positieve dingen over het boek gehoord. Maar ik zal eerlijk bekennen dat ik dacht dit boek kan niet veel zijn… En roman wat over gtst gaat ?

Niets is minder waar…. ik ben begonnen met lezen en in ongeveer een week tijd heb ik het boek met bijna 600 bladzijde uitgelezen. Het is lang geleden dat ik extra vroeg mijn bed ging opzoeken omdat ik nog in bed wilde lezen voor ging slapen. Ik vond het boek geweldig. Het boek gaat wel over GTST maar dit staat niet echt in het hoofdtekenen. Een meisje word volwassen met GTST en herkent zich met dingen die in die jaren heen ook in GTST gebeuren. Dit helpt der bij bepaalde keuzes en gevoelens om te gaan. Ik vond het boek geweldig… en ook heftig te gelijk. Ergens had het zo een verhaallijn in GTST kunnen zijn… maar misschien maakt dit boek het daarom ook wel zo leuk om te lezen… Wat mij betreft een aanrader als je een mooi boek wil lezen… met een beetje herinneringen aan vroeger ;).

2 gedachtes over “Review : GTST Roman

• ik heb het boek, en eerst heeft ze met mick en daarna met jean-paul en aan het einde weer met mick en dan krijgt ze een kindje van hem, en dan heeft ze ook nog maria als pleegkind enzoo xxdoeidoeixx
      je kunt heel goed schrijven hoor xx