Dagje treinen door Limburg

Gister was het heerlijk weer (in Limburg overdag tenminste wel) en ik was een dagje vrij ! Wat wil je dan nog meer dan er een gezellig dagje van maken. Meerdere keren wisselde Michelle en ik van gedachte over wat we zouden gaan doen. Eerst zouden we naar Bobbejaanland gaan, toen toch maar zwemmen of gewoon ergens heen een dag. Toen viel bij mij het ns spoorboekje in de bus waarbij ook een mee reiskaart zit. Ik ging woensdag naar het station om ff na vraag te doen of je daar ook gebruik van kon maken al 1 iemand een ov studentenkaart. Dit was geen probleem dus we hadden uiteindelijk een dagje reizen voor 2 personen helemaal gratis :D.

We besloten uiteindelijk dus een dagje Limburg er van te maken… Ik nam al om 9 uur de trein in Eindhoven en ging richting Roermond waar Michelle in de trein stapte… een uur later waren we in Maastricht… We gingen de stad in. Ik was echt al onwijs lang niet meer in Maastricht geweest terwijl ik toen nog in Limburg woonde hier eigenlijk altijd standaard ging winkelen. En hoe leuk ik Maastricht ooit vond… hoe zeer ik het nu vond tegen vallen… Mijn Protest winkel was weg… Die geweldig leuke Brittain waar altijd slaagde in Maastricht was er ook niet meer en zoals altijd was er in al die jaren nog geen Only voor in de plaats gekomen erg jammer. Michelle slaagde wel goed haha. We hielde het winkelen vrij snel voor gezien en we namen een terrasje aan het vrijthof.Op de terug weg naar het station namen we nog een heerlijke Luikse wafel die ik daar altijd zo lekker vind en gingen toen terug naar de trein…. richting Valkenburg.

Valkenburg… echt een magisch dorpje… waar je als het mooi weer is echt een vakantie gevoel kan krijgen en echt over een geweldig mooie natuur beschikt. Maar eerlijk is eerlijk… Ik ben er al te vaak geweest om dit magische eigenlijk nog te zien. Toch heb ik genoten van het dagje en hebben we langs de toeristische winkeltjes geslenterd en op een terrasje gezeten waar we van borrelhapjes en een drankje genoten. Maar dit was een minder groot succes voor mij. Wat een wespen zaten daar… niet normaal ze vlogen je letterlijk om de oren… En mijn grote fobie voor die dingen zorgde er dan ook al snel voor dat ik meer naast dan op mijn stoel zat en ik de aandacht van het halve terras trok.

Na dit heerlijke bezoek besloten we weer terug te gaan richting Roermond en daar nog ff de stad in te gaan en een hapje te eten. Eenmaal in de stad waren we zo moe van de hele dag slenteren dat we uiteindelijk alleen nog wat gingen eten. We gingen eten bij een Italiaans restaurant waar we beide een lekkere Lasagne bestelde. Toen we het eten op hadden werd de lucht steeds donkerdere en grijzer en besloten we maar terug naar het station te gaan. Daar aan gekomen barstte het noodweer los ! Onweer en kei harde regenen en wind. Ik was nog even bang dat mijn trein niet zou rijden maar gelukkig was ik een 3 kwartier later netjes terug thuis. Omdat hier ook zo’n nood weer was en geen zin had zeiknat te worden nam ik voor 1 halte ook de bus.

Eenmaal thuis lag ik al om 10 uur uitgeteld in mijn bed ik was echt kapot. Ook las ik gister van het vreselijke noodweer in Belgie en Pukkelpop ! Vreselijk wat daar is gebeurd. Dit ongeval raakte me onwijs. Vaak sta ik niet lang stil bij vreselijke ongevallen wat vaak genoeg jammer genoeg gebeuren. Maar bij dit werd echt geraakt en met de neus op de feite gedrukt dat ik dit zomaar zelf had kunnen zijn… Vaak ga ik naar soort gelijke festivals als dit en meestal zoek je bij regen juist snel een tent op om droog te blijven. Dus ja… als ik er was geweest had ik daar waarschijnlijk ook gestaan *kippenvel* en veel liefde toegewenst voor alle nabestaande !

7 gedachtes over “Dagje treinen door Limburg

  1. Leuke foto’s van een zeer geslaagd dagje.

    Afschuwelijk hé, wat er in België is gebeurd. Maar ook een beetje eigen schuld, want er zijn al zoveel soortgelijke ongevallen geweest en toch blijft men de evenementen houden ondanks waarschuwingen voor noodweer.

Geef een reactie

