Review: Boek Halo

Venus Cove is niet meer dan een slaperig stadje. Daar komt verandering in wanneer vanuit de hemel drie engelen naar het stadje worden gestuurd: Gabriel, de krijger, Ivy, de heler, en Bethany, de tiener. Zo onopvallend mogelijk maakt het drietal zich op voor een strijd tegen het Kwaad. Om zo min mogelijk op te vallen, proberen de engelen zich als een gewoon gezin voor te doen. Bethany gaat naar de plaatselijke middelbare school, wordt verliefd en begint tegen alle regels van de hemel in een relatie. Maar al snel blijken de drie engelen niet de enige bovennatuurlijke elementen in Venus Cove te zijn. De komst van een uiterst charmante, verleidelijke en bovenal dodelijk gevaarlijke jongen bedreigt het voortbestaan van de wereld en de engelen moeten al hun krachten bundelen om hem te bestrijden. Bethany kunnen ze daarbij niet missen, en de jonge engel zal moeten kiezen tussen de liefde en haar missie.

Met dit boek stond ik in de winkel al een paar keer eerder in mijn handen… de voorkant van het boek sprak me erg aan. Toen ik het laats in de bieb zag staan MOEST ik hem meenemen en ik heb boek in een paar dagen uitgelezen.Wat me aansprak aan het boek is dat het over engelen gaat en niet over vampiers… Daar lijken de laatste tijd dit soort boeken meestal over te gaan. Het boek leest lekker weg en ik vond het verhaal origineel en goed bedacht… Er word met veel respect over de hel en hemel gesproken zodat je bijna gaat denken dat de schrijfster weer ervan heeft hoe het er allemaal is en dat het echt bestaat.

Ik vond het een mooi boek maar niet persee beter of mooier dan andere boeken wat ik in dit soort genre gelezen heb. Maar een tweede deel vind toch de moeite om te lezen… maar ik heb begrepen dat die nog in de maak is ;).

2 gedachtes over “Review: Boek Halo