Huiskamer concert van Sandy Dane.

SandyDane is nog steeds niet echt een grote bekendheid in Nederland al timmert ze nog steeds hard aan de weg om dit voor elkaar te krijgen. Al eerder heb ik een paar keer over haar muziek geschreven omdat ik die erg leuk en goed  vind. Sandy doet altijd van alles om haar muziek te promoten en daarom deed ze een tour van 100 huiskamer concerten in 100 dagen. Als het je leuk leek om een concert van Sandy in je huiskamer te hebben kwam ze dit voor een kleine vergoeding doen. Enkele maanden geleden zou Sandy ook zo’n optreden bij een vriendin doen waar ik Sandy ook door ken. Dit ging toen echter niet door omdat Sandy op het laatste moment af zei omdat ze ziek was. Ik kan niet ontkennen dat ik hier toen echt niet blij mee was. Ik had speciaal vrij gevraagd voor deze dag en ben van mening dat ze eerder had moeten aangeven dat het niet door kon gaan wegens ziekte aangezien er al de hele week berichten te lezen waren dat ze niet lekker was.Uiteindelijk toen wel een leuke dag gehad maar goed was zeker een baal momentje.

Inmiddels is het alweer even geleden en is mijn woede intussen weer wat gezakt haha. Toen afgelopen zaterdag het dan ook op het werk ter sprake kwam spraken ik en een collegaatje af om er afgelopen zondag samen heen te gaan als ze haar 100ste concert zou doen. Dit zou niet in een huiskamer plaats vinden maar in kroegje hier in Eindhoven. Ik was daar al eens eerder geweest en vond toen super gezellig. Sinds kort hebben we ook een nummer van haar op het werk en mijn collegaatje kende dit ook… Waar zo verbaasd over was.

Zo gezegd zo gedaan afgelopen zondag gingen we dus samen naar het optreden en toen we daar aankwamen was het mega druk binnen. Overdag was er Marathon in het centrum en daardoor was dus ook onwijs druk na afloop in het cafe. Het leek er alles behalve op dat er hier een optreden zou plaats vinden. We besloten het uiteindelijk maar eens te vragen hoe het zat en in cafe zeiden ze dood leuk nee hoor hier is geen optreden. We snapte er niks van was er nog een andere cafe dan met deze naam ? Opeens las ik een berichtje van Sandy op twitter dat wegens de drukte niet door zou gaan omdat veel te druk was en de vraag of er iemand een huiskamer tot de beschikking had.

Ik zei het tegen mijn collega en zonder na te denken ging ze naar Sandy en zei dat het wel bij haar kon… nou geen half uur later zaten we in onze woning (want wij wonen in het zelfde complex) en zat er bij mijn collegaatje een woonkamer vol met allemaal mensen die voor Sandy waren gekomen. Er werden stoelen bij mij thuis gehaald en het was beetje passen en meten maar voor we wisten hadden we een echt huiskamer concert van Sandy.  Ze zong al haar bekendere nummers en er was een erg gezellige en leuke sfeer🙂.

Na afloop nog een hele tijd staan kletsen over al haar huiskamer ervaringen, de situatie in het café en ook over de situatie dat haar vorige optreden toen niet door ging. Onverwachts een onwijs leuke en gezellige avond gehad. Na afloop ik hebben mijn collegaatje nog gezellig samen gegeten en na gekletst .

5 gedachtes over “Huiskamer concert van Sandy Dane.

Geef een reactie

