Flessendopjes voor het goede doel.

Ik had er zelf ook nog nooit eerder van gehoord maar in België bestaat deze actie echt. Als je dopjes van flesjes drinken spaart en je hebt er 10.000 word er voor deze dopjes een geleidehonden opgeleid. Bij mij in de klas doen een aantal klasgenoten hier actief aan mee en sparen dus deze dopjes door ze thuis apart te houden, op school te verzamelen en zelfs bij cafés enz te gaan vragen voor deze dopjes.

Zelf vind ik dit echt een onwijs goede actie en vind ik het eigenlijk jammer dat we dit in Nederland niet hebben. Intussen doe ik thuis ook braaf mijn dopjes apart houden in een bekertje en neem ze af en toe mee naar school om af te geven. Wat vind jij van deze actie ? En zou jij als dit in Nederland gedaan zou worden er aan meewerken ??

Voor meer info over deze actie zie : http://www.dopjesactie.be/

6 gedachtes over “Flessendopjes voor het goede doel.

Geef een reactie

