Review : Schaduwliefde

Het is 1941 en de vijftienjarige Lina is toegelaten tot de kunstacademie, en maakt zich op voor haar eerste afspraakjes met jongens en alles wat de zomer nog meer te bieden heeft. Maar die ene nacht komt de geheime Sovjet-politie haar huis binnenvallen. Lina wordt samen met haar broertje en moeder gedeporteerd naar Siberië. De vader van Lina wordt gescheiden van zijn gezin en in een gevangeniskamp ter dood veroordeeld. Alles is verloren.
De onbevreesde Lina vecht in het kamp voor haar leven, en neemt zich voor haar familie en de duizenden lotgenoten te eren. Ze is een getalenteerd tekenaar en legt de gruwelijke ervaringen vast in tekeningen en op schrift. Als Lina besluit haar tekeningen als geheime boodschap te gebruiken en ze het kamp uit te smokkelen, zet ze haar leven op het spel. Zal ze haar haar vader in het gevangeniskamp kunnen bereiken?
Lina en haar familie moeten een zeer zware, aangrijpende tijd doorstaan, en alleen hun ongelofelijke kracht, liefde en hoop houdt hen op de been. Maar zal liefde genoeg zijn om ze in leven te houden?

Ik ben gek op geschiedenis.. waarom weet ik ook niet zo goed. Het was op het VMBO altijd mijn favoriete vak. Andere vonden het vaak saai maar ik vond het interessant. Uiteindelijk sloot ik dit vak dan ook af met een 8. Toen dit boek bij de bibliotheek zag staan sprak het me al gelijk aan maar heb het toen niet meegenomen. De keer erna stond het er nog steeds en kon het niet laten liggen. Toen ik ben begonnen met lezen ben ik niet meer gestopt en het is lang geleden dat ik een boek zo snel uit wilde hebben. Ik vond het echt een prachtig boek. Het is een waargebeurd verhaal en het is echt vreselijk wat deze mensen hebben meegemaakt. Ik kreeg er gewoon kippenvel van. Wat ik dan wel weer heel mooi vond van het boek is dat mensen zo gelukkig konden zijn met maar een klein beetje en dat zelfs liefde in die ellende onverwoestbaar is. Ik vind dit boek zeker een aanrader !!

Een gedachte over “Review : Schaduwliefde