Review: Breaking Dawn Part 1

Na de bruiloft gaan Bella en Edward op huwelijksreis naar Rio De Janeiro, waar Bella tot haar schrik ontdekt zwanger te zijn

De familie van Edward is in shock door de situatie, die de fragiele band tussen de vampieren en weerwolven nog meer spanning bezorgt. Niemand weet wat te verwachten van deze onwaarschijnlijke zwangerschap. Ondertussen blijft ook de dreiging van de Volturi bestaan.

Het mag inmiddels wel duidelijk zijn dat ik net als vele ook ben aangestoken met het Twilight virus. Na alle boeken te hebben gelezen en alle films meerdere malen te hebben gezien ging vorige week het langs verwachte deel Breaking Dawn part 1 in primiere. Een collegaatje die net zo verslaafd is als ik (A) maakte gelijk plannen om 2 dagen na de primiere er nog heen te gaan. Helaas kon ze op het laatste moment toch niet en we verzette het naar gister. Want ja we konden uiteraard niet nog langer wachten.

Al vele verhalen, tweets en berichten kwamen voorbij van mensen die de film gezien hadden en de meningen waren zeer verdeeld. Onwijs veel mensen die waren niet zo weg van de film en de film zou aanzienlijk slechter zijn dan de vorige delen. Gister zaten we dan in de bios (ergens midden in de zaal en een zaal die uiteindelijk geheel was uitverkocht). Wat hadden we er veel zin in en we hadden er echt maanden naar uitgekeken haha. En wat andere mensen er van vinden het maakt me niks uit :P… ik vond het namelijk wel een leuke film !! Oke ik snap de kritiek de spanning in dit deel komt pas veel later op gang en de film stopt eigenlijk waar het echt spannend word. Dit deel hangt voor een groot deel alleen met zoet sappigheid aan elkaar…. want Edward en Bella gaan eindelijk trouwen en beleven eindelijk die lang verwachtte huwelijksnacht. Maar goed elk meisje houd toch van deze zoetsappigheid ??

Een paar stukjes hadden van mij wel anders gemogen… dit vond ik te nep en er totaal niet er bij passen. Andere dingen vond ik daar in tegen onwijs mooi gedaan met de wolven enz. Maar ik heb genoten ! Waar wel eerlijk in ben is als je andere delen niet heb gezien je absoluut niet naar deze film moet gaan… want er valt anders geen touw aan vast te knopen denk ik zo. En nu ? Aftellen tot volgend jaar want dan gaat eindelijk het lang verwachtte en aller aller laatste deel in primiere😦

3 gedachtes over “Review: Breaking Dawn Part 1