Stage lopen.

De tijd die vliegt echt voorbij… Een paar maanden geleden was ik nog aan twijfelen of ik terug ging naar school, vervolgens startte ik met een opleiding om vervolgens weer te veranderen naar mijn opleiding waar ik als eerste na het vmbo ben begonnen. Het lijkt wel gister dat ik instroomde maar inmiddels is dit al even geleden. De eerste periode zit er al op en opnieuw zit ik in een drukke periode met nieuwe lesstof en nieuwe opdrachten en deadlines. Wat gaat dat snel. Over een paar weken is de toets week van periode 2 alweer en daarna hebben we nog 3 weken les en begin ik aan mijn afstudeer stage.

Ja zo snel en zo raar kan alles lopen…. Onverwachts was ik vroeg uit van school en aangezien ik zelf een stage moet regelen heb ik eerst heel erg lang nagedacht waar ik stage wou gaan lopen. Mijn voorkeur ging uit naar het station helaas is dat daar niet mogelijk op de AH to Go maar dit vind niet bij mezelf passen. Ik denk dat werktempo daar te hoog ligt voor mij. Ik twijfelde ontzettend lang waar dan wel heen wilde. Een kleding winkel waar mensen echt iets moet aansmeren is niet mijn ding en het leek me dan ook geen goed plan. Ik twijfelde toen best lang uit bedrijven als de Bruna, de Selexyz (hoe schrijf je dit :$) ? en de Free record shop. De prenatal leek me ook leuk omdat mijn stage bij de kinderkleding zaak destijds geweldig vond.

Vandaag besloot ik er gewoon op uit te gaan nadat ik mijn cv had uitgeprint en zocht eerst nog info op internet op. Al snel bleek dat Seleyxz niet voldoet als stage bedrijf en de bruna niet het juiste niveau had. Ik twijfelde welke winkel ik als eerste binnen zou lopen maar besloot als eerst de gok te wagen bij De Free record shop… Gevraagd of ze nog stagiaires nodig hadden je kent het wel. Even een kort gesprekje met iemand gehad binnen het bedrijf en mocht daarna gelijk mee lopen naar achter. Daar nog wat dingen door genomen en wat puntjes besproken en eigenlijk was het gelijk zo dat ik per 5 maart mag beginnen. Volgende week nog even papieren in orde maken en kopie van paspoort brengen en dan is alles geregeld.

Pff spannend … zie op tegen stage. Denk dat drukke periode voor me word en maakt me onzeker dat ze me gaan beoordelen op feit of ik geschikt ben als manager iets wat ik mezelf nog steeds niet zie doen. Maar goed ik weet dat ik geen ambitie heb om manager in een winkel te worden maar gewoon wil doorgroeien naar het hbo. Ik kan dit ! Als ik maar in mezelf geloof en gewoon open ben. Dan MOET het lukken. Spannend hopelijk is dit de goede keuze van winkel maar voor nu gaf dit me het beste gevoel en denk dat een cd winkel stuk beter bij me past dan een mode zaak.

5 gedachtes over “Stage lopen.

Geef een reactie

