Afgelopen weekend in Amsterdam.

Vorige week schreef ik al dat ik een weekendje naar Amsterdam zou gaan. Echt onwijs genoten. Rond 11.30 nam ik de trein richting Amsterdam waar ik met eef afsprak op het station. Daar samen wat gegeten bij de Julia’s en toen de tram richting ons hotel genomen wat bij het Leidseplein lag. Hotel goed en makkelijk kunnen vinden. Was een prima hotel voor die prijs. We hadden goedkoop hotel waar bed en kast in stond en we een kleine badkamer en wc hadden. Ons even beetje opgefrist en de spullen neergezet en toen de bus genomen richting het Anne Frank huis.

Hier was ik nog nooit eerder geweest maar wilde hier altijd al dol graag een keertje naartoe. Vorige week had ik al kaartjes besteld zodat we niet nog uren in de lang rij hoefde te staan. We konden dan ook gelijk door lopen. Wist niet zo goed wat er van moest verwachten maar ik vond het erg indrukwekkend. Ik ben altijd al onwijs geïnteresseerd in geschiedenis en vond dit dan ook wel super interessant. Apart om in zo’n huis te zijn waar mensen maanden in angst hebben geleefd en om te zien hoe hun daar destijds geleefd moeten hebben.

Na het bezoek weer naar het station gegaan om Hugo op te halen en daarna zijn we samen door gegaan naar het Hard Rock Cafe waar we Elian ook zagen. Ik had me er onwijs op verheugd om daar te gaan eten maar bij aankomst bleek het helaas niet te gaan lukken. Het was onwijs druk en er was een wachttijd van minimaal een uur wat we niet gingen redden. Uiteindelijk dus ernaast naast gaan eten waar ik (en de rest) koos voor een cheeseburger met frietjes. Gezellig zitten kletsen en van het eten genoten. Rond 21.00 uur zijn we naar de Watermolen gegaan waar Madelon met haar band zou gaan optreden.

Bij aankomst zagen we der al gelijk even staan kletsen en toen het cafe opgezocht. Daar een plekje gezocht bij het podium waar niet heel veel later het optreden al begon. Onwijs genoten van het optreden. Na al die jaren had ik Madelon nog nooit live horen zingen dus dit was toch wel beetje raar. Speciaal voor ons had ze de playlist beetje aangepast met favoriete nummers. De tijd vloog voorbij en het werd ook alsmaar drukker in de zaal. Eigenlijk was het te druk want op geven moment kon je zowat geen adem meer halen. Om 00.00 was het tijd om Eefje te feliciteren want die was was toen jarig. En intussen was het ook wel tijd om afscheid te gaan nemen van iedereen. Madelon ging nog door met feesten. En de rest moest hun trein en tram richting huis halen.

Eef en ik zijn nog eventjes over de kerstmarkt gaan lopen die op leidseplein was met allemaal leuke en gezellige kraampjes. Daar kocht ik nog een pannenkoek met warme kersen. En ooow die was JUM !! Toen zijn we langzaam richting ons hotel gegaan waar Eefje der cadeautjes mocht uitpakken voor haar b-day. Rond 01.30 lagen we beide uitgeteld in bed. Die ochtend erna moesten we om 11 uur uit ons hotel zijn waarna we een bezoekje brachten aan het Vondelpark. Ik was er nog nooit geweest (Al zo vaak erlangs gekomen haha). Erg mooi park en volgens mij is het bij mooi weer echt prachtig om hier rond te slenteren en te genieten van een zonnetje.

Na ons bezoek terug gegaan naar het station waar we onze spullen in een kluisje duwde en toen zijn we samen met Madelon (die ook weer naar Adam was gekomen) nog even de stad in gegaan. Wat winkeltjes bekeken en nog wat bijgekletst en hapje gegeten. Eigenlijk niet echt veel gekocht behalve armbandjes en parfum (die nu in de aanbieding was). Rond 18.00 uur was ik uitgeput van een top weekend thuis ! Ik heb genoten :D.

 

 

3 gedachtes over “Afgelopen weekend in Amsterdam.

Geef een reactie

