Verslag Di-rect Sittard

Afgelopen vrijdag samen met Gina alvast voor mijn b-day naar Di-rect geweest. Ik twijfelde eerst heel erg of ik wel of niet moest gaan i.v.m. mijn oma. Maar aangezien het in Sittard was en daar ook het ziekenhuis ligt zeiden mijn ouders als er iets is kunnen we altijd bellen en je komen halen. Heel de middag in ziekenhuis geweest en tegen de avond met Gina afgesproken. Eerst zijn we een hapje gaan eten bij de Griek. Hier was echt al een tijd niet meer geweest.

Na eten richting het theater gegaan. Ik dacht heel slim te zijn geweest door kaartjes te bestellen voor de tweede rij (omdat me op de eerste rij zo in het zicht voel zitten haha) waren de stoelen voor ons alsnog leeg en was er dus het zelfde effect. De show was totaal anders dan bij de clubtour van vorige jaar. Wel in positieve zin !! De band laat zien hoe muzikaal ze zijn door veel instrumentale stukken erin te stoppen. Dit vind ik sowieso altijd erg mooi als bands dit doen.

Wat opvalt is dat de doelgroep die de band nu trekt een heel ander publiek is, De zaal was grotendeels gevuld met een ouder publiek en stelletjes. Een paar jaar geleden waren dit nog gillende puber meisjes en alleen maar krijste om hun favoriete bandlid (gelukkig vond ik dit altijd al bijzonder irritant en hoef ik me met een leeftijd van bijna 24 natuurlijk ook niet meer onder de pubermeisjes te berekenen ). Veel nieuwe nummers kwamen voorbij en de band lijkt hun geschiedenis met Tim in zijn geheel te hebben afgesloten door geen enkele oude klassieker meer te spelen. Toch stoorde me dit niet tijdens de show.

Je kan een geheel nieuwe di-rect verwachten die laat horen dat ze niet alleen maar kunnen zingen maar ook muzikaal onwijs gegroeid zijn. Ik heb onwijs genoten van deze avond !! Zelfs zo erg dat ik haast vergat om foto’s tijdens de show te maken…. Toch zaten er een paar mooie tussen.

4 gedachtes over “Verslag Di-rect Sittard

Geef een reactie

