Eerste kerstdag & tweede kerstdag


Eerste kerstdag

Na een nacht heerlijk geslapen te hebben stuiterde ik rond half 7 al door de kamer van energie en enthousiasme want ik wou naar Disney. Tot ongenoegen van Michelle want die wou uitslapen haha. Dus besloot ik een lekker warm bad te nemen…. Ik heb nu geen bad meer en wat is er dan heerlijker dan een warm bad. Ik zette de kraan aan en vol goede moed stapte ik in een KOUD bad :(… Heb wat aan de kraan zitten draaien enz. Zonder suc6 het water bleef alleen maar lauw. Al vrij had ik het dus gezien in bad. Uiteindelijk besloot ik dus nog maar even terug te gaan naar bed. Rond 9 uur was Michelle dan toch eindelijk ontwaak en liep ik alweer stuiterend door de kamer :P….

Rond half 10 zaten we aan een heerlijk ontbijt met lekkere broodjes, eitjes,yoghurt enz. En rond 11 uur waren we dan eindelijk in het park. Disney maakt gelijk zo’n gevoel bij mij los alsof ik een klein kind ben (A). Ik kan daar zo van genieten. Bij binnenkomst werd ik al gelijk helemaal blij toen ik Goofy in een leuke kerst outfit zag staan bij de kerstslee waar Eef en ik de vorige x ook een leuke foto bij maakte. Gelijk in de rij dus want ik wilde natuurlijk een foto haha. En ja ik ben verliefd op het resultaat :D.

We gingen verder het park in en pff het was uiteraard onwijs druk, overal een dikke rij en het zat allemaal niet mee. We haalde een fast ticket pas bij een achtbaan met die trein en toen we daar eindelijk in mochten bleek die stuk te zijn. Ook de volgende attractie werkte niet mee. Na dik een half uur in de rij te hebben gestaan en we bijna aan de beurt waren was ook bij deze attractie een storing. Hier uiteindelijk wel op gewacht maar de tijd vliegt dan al snel voorbij. Uiteindelijk wel onwijs genoten en toch nog in de leukste dingen waar ik graag in wilde geweest. Ook de parade hebben we bezocht die eigenlijk niet veel anders was al de vorige keer.  Ondanks dat het echt HEERLIJK weer was…. alle dagen hebben we een onwijs heldere blauwe lucht gehad met een zonnetje bezorgde Disney ons toch nog sneeuw. Zo mooi.

Rond 7 uur namen we afscheid van het park om richting ons hotel te gaan waar we ons klaar maakte voor het kerstdiner. Michelle wilde dit graag doen dus we hebben dat bij de boeking bij geboekt. Ik verwachte er eigenlijk niet zoveel van. Uiteindelijk bleek de opkomst dan ook best mager te zijn…. Het grootste deel van de zaal was leeg en helaas was het buffet alleen voor kinderen en moesten wij ons houden aan wat we voorgeschoteld kregen. Ik dacht dat het een groot drama zou worden maar uiteindelijk viel het mee en lusten ik de meeste dingen wel…. op de zalm na dan. Er kwam een 5 gangen menu voorbij van o.a geitenkaas,aardappel uit de oven met kruidenboter (dit was wel heel erg lekker), brood (heel veel brood), een bord vol met toetjes en iets van rollade. Geef mij de volgende keer toch maar gewoon het kerstdiner van mijn mama ;). Toch heb leuke avond gehad… Daarna gingen we best wel moe naar onze hotel kamer waar ik het niet kon laten de tv nog even aan te zetten…. Met als gevolg dat ik E.T in het Frans heb zitten kijken…. Dit vond ik altijd zo’n geweldige film haha…. Beetje jammer dat het Frans was.

2de kerstdag
De volgende ochtend stonden we beide vroeg naast ons bed en rond half 9 zaten we al aan de ontbijttafel. Ik werd verwend met onwijs leuke b-day cadeautjes en kreeg mijn favoriete parfum, een fleece deken en de cd van Di-rect :D. We genoten van het ontbijt en checkte toen uit… Alles prima geregeld ditmaal… Onze koffers werden namelijk netjes bij het station afgegeven waar we ze voor vertrek konden ophalen. Dit scheelde echt enorm in tijd anders hadden we eerst op en neer gemoeten om de koffer op te halen bij het hotel Om stip 10 uur waren we bij het park waar we bij binnenkomst knabbel en babbel zagen staan. Laat ik in begin van de reis nog tegen Michelle hebben gezegd dat daar zo graag een keer mee op de foto wilde maar dat ik dacht dat hun nooit in het park rond liepen.

En wat vind ik mijn foto leuk !!! Die ga ik inlijsten haha. Dit keer bezochten we trouwens het andere park hier was ik nog nooit eerder in geweest dus wist niet zo goed wat ik hiervan moest verwachten. Dit park is wel een stuk kleiner dan het Disney park. Als eerste gingen we een fast ticket halen voor de Tower of Terror. En toen gingen we verder het park in. Ook vandaag was het weer druk en de nemo achtbaan wat volgens Michelle heel erg leuk was moesten we toch overslaan tenzij we in een wachtrij van langer dan 90 minuten wilde gaan staan. Wel deden we een andere attractie waar ze met een trein een filmset rond ging. De trein reed lang echte film spullen en je reed 2 maal een decor in van een set die echt is gebruikt in een film. Waaronder die van Pearl Harbor. Dit vind ik zo’n mooie film… Ook lieten ze zien hoe ze een water en vuur scene destijds hebben opgenomen. Onwijs gaaf en helemaal mijn ding.

Na deze attractie was het tijd voor de  Tower of Terror, het liefst had ik die attractie overgeslagen, want zulke dingen zijn niet mijn ding haha…. En het was dan ook vreselijk haha… ik dacht letterlijk dat mijn ingewanden eruit volgen (al ben ik dan ook niks gewend haha). Verder nog wat kleinere attracties gedaan winkels gekeken waar ik mezelf heb verwend met een aantal leuke dingen :D…. Ik heb 2 fotolijstjes gekocht, glazen en voor op de badkamer een setje met iets voor je tandenborstels in te zetten en een bijpassend ander iets om dingen in te doen. Kei leuk (en prijzig allemaal haha). Ik was onwijs bang dat dingen stuk zouden gaan maar gelukkig is alles goed aangekomen.

Nog een hapje gegeten voor vertrek en toen was het helaas al weer tijd om naar huis te gaan. Normaal gesproken vind ik het altijd wel fijn om richting huis te gaan maar nu had best nog wat dagen willen blijven haha. We hadden echt tijd te kort en had ook graag nog meer van Parijs willen zien. De terugreis verliep ook goed en zonder enkele vertraging kwam ik rond 23.00 uur doodmoe aan in mijn huisje waar ik natuurlijk onwijs blij was om mijn lieve Wizzel weer te zien. Ondanks dat je in Disney niet meer kerst om je heen kan hebben had totaal niet het idee dat ook kerst was…. Maar ik heb onwijs genoten !!

5 gedachtes over “Eerste kerstdag & tweede kerstdag

Geef een reactie

