De laatste van 2011

Als ik naar het lijstje van hiernaast kijk denk ik dat ik alles behalve mag klagen over het aantal bezoekjes wat ik bracht aan concerten, festivals en musicals in 2011. Sommige mensen zullen dit raar vinden en niet kunnen begrijpen. Zoiets is toch onwijs duur en waar haal je dat geld vandaan ? Die vragen krijg ik zo onwijs vaak. Nou eigenlijk is dat heel simpel… iemand anders gaat wekelijks op stap met vrienden, de ander gaat 6 keer per maand goed shoppen en weet ik wat nog meer. Eigenlijk doe ik geen van al die dingen. Een avondje uit gaan voor mij is lekker thuis op de bank zitten met een film, of een bezoekje brengen aan de bios of juist ja naar een concert of musical gaan. Ik kan hier optimaal van genieten. Ik hou niet van stappen en alcohol drink ik bijna nooit. Ik hou er niet van en vind het zonde van mijn geld allemaal dure mixen te drinken als ik liever een glaasje fris drink.

En zo bezocht ik net op de valreep van het nieuwe jaar nog 2 shows. Eigenlijk wilde ik wel een beetje op mijn geld letten maar ik was net goed verwend voor mijn verjaardag en ik dacht het is vakantie dus waarom niet.

Daddy Cool
Donderdag 29 december ging ik samen met Eef naar Daddy Cool de musical. Eef had hem eerder die week al gezien wilde graag nog een keer. Zij kent Kim redelijk goed en hierdoor ben ik al vaker naar shows met haar geweest waarin kim mee deed. Rond 6 uur had ze afgesproken met Kim en moesten we ons melden bij de artiesteningang. Was nog een heel gedoe maar niet heel veel later kwam Kim eraan. Nog wat zitten kletsen (vooral eef hoor want ik ken der niet zo goed).

Daarna in de stad een hapje gaan eten en toen ons plekje in de zaal opgezocht prima plaatsen hadden we. En hoewel ik niet zoveel van deze musical verwachtte en niet perse op mijn verlanglijstje stond om te kijken heb ik een onwijs leuke avond gehad en ontzettend genoten. Leuk om ook weer te kunnen bijkletsen met Eefje die 16 dagen in Cuba was geweest.

Di-rect
De dag erna ging ik naar Di-rect… ik bestelde de dag ervoor pas een kaartje voor de show omdat ik al die tijd zo ontzettend twijfelde of ik er wel heen moest gaan. Ik wilde er zo graag heen maar niemand wil of kon mee. De meeste van mijn vriendinnen vinden er niks aan en dit vind ik zo onwijs jammer. Op laatste moment dacht ik ik ga er gewoon heen… De vorige show in Sittard vond zo onwijs leuk maar kon door alles met oma er toch niet echt van genieten.. nu waren ze op loopafstand en ik dacht ik ga er gewoon heen.

Toen zover was en er heen moest had beetje spijt … ik dacht echt moet ik in mijn eentje erheen dat ziet er zo stom uit enz. Toch gegaan en wat ben ik daar blij om !! Bij aankomst was verplaats naar een andere zaal en was er opeens vrije plaats keuze. Op de 3de rij zag ik 1 stoel vrij en vroeg of die misschien nog vrij was. Dit was het geval en had al gelijk een mooi plekje nog kunnen bemachtigen. Voor ik het wist zat ik met de vrouw naast me te kletsen. Het was een onwijs lieve vrouw die er samen met haar man en dochter was. Waren onwijs leuke en gezellige mensen en hoewel ik eerst dacht dat ze mee waren met hun dochter bleek al snel dat ze zelf ook helemaal weg waren van deze muziek. Ze bezochten regelmatig concerten van ook o.a Kane en WT.

De show begon en wow deze show viel in het niks bij die in Sittard. Zo’n leuk publiek en de energie spatte er van af. Ik heb echt zo genoten. Omdat de laatste show van jaar was was ook de hele familie en vrienden van Di-rect aanwezig wat waarschijnlijk voor nog meer sfeer zorgde. Echt genoten. Na afloop van de show nog een drankje gedaan met de mensen naast me en gekletst over van alles en nog wat. Uiteindelijk kwam de band nog de zaal in om ook een drankje en een praatje te doen. Dit vind ik zo raar en bijzonder… Ik volg deze band inmiddels gewoon 10 jaar en in al die jaren was dit absoluut niet mogelijk. Als je een keer een foto had met een bandlid was dit bijzonder… altijd gilde en hysterische mensen.

Dit is in positieve zin veranderd. De band trekt een heel ander publiek als vroeger en hierdoor is gewoon mogelijk gewoon een praatje te maken een fotootje enz. Het geeft met een beetje het Taxe gevoel… het bandje waar ik vroeger altijd heen ging. Samen met de dochter van de mensen waar mee zat te kletsen liet ik mijn nieuwe album signeren, kletste ik met alle bandleden even bij over de show en aankomende tour en ging ik op de foto. Spike die was vooral heel erg zat en wist volgens mij niet eens meer helemaal waar die mee bezig was en was vooral erg grappig… Marcel is een bijzondere gast… ik was nooit weg van hem. Ik vind dat hij een mooi stem geluid heeft en daar blijft het dan ook wel bij… toch dwingt hij elke x als hem zie iets meer respect bij me af. Want het is een onwijs leuke gozer… Hij maakte voor IEDEREEN tijd en respecteert iedereen die de show komt bezoeken. Vind dat veel artiesten hier een voorbeeld aan mogen nemen. En ja Jamie…. Die heeft me zeker doen verbazen want ik heb namelijk een onwijze hekel aan die gast. Hij ziet er alles behalve slecht uit (dat kan je niet ontkennen) maar ik vind dat hij altijd vreselijk uit de hoogte is. Maar zelfs hier was vrijdag geen sprake van. Ik vond hem zelfs LEUK ! Hij maakte een leuk praatje en mijn foto mislukte tot 3 keer toe (waardoor ik zoiets had van laat maar)…. Maar na een paar handtekeningen met andere mensen vroeg hij uit zichzelf of we nog een foto overnieuw moesten doen. Ik was zeer VERBAASD !… Misschien stel ik mijn meningen nog wel eens bij. Ik nam afscheid van die onwijs aardige familie wat leerde kennen en wie weet kom ik ze in de toekomst nog wel eens tegen

Bovenal heb ik genoten ! Een mooie afsluiting van de optredens in 2011.

3 gedachtes over “De laatste van 2011

  1. Daddy Cool was gezellig
    OMG die gasten van direct worden er met de dag lelijker op 😮
    lijken wel zombies..
    Ik vind Jamie vroeger altijd best leuk om te zien maar nu echt niet meer.. alsof ie weet ik het wat heeft gebruikt…

Geef een reactie

