Horecabeurs Maastricht.


Afgelopen donderdag bezocht ik met 4 klasgenoten en mijn mentor de horecabeurs in Maastricht. In december werden de laatste opdrachten van de periode toegekend en ons groepje kreeg de opdracht te onderzoeken welke Non-Food producten de Sligro in zijn assortiment kon toevoegen om dit beter te gaan verkopen. We moesten dus gaan onderzoeken wat de laatste trends zijn op dit gebied. Het zorgde voor heel wat ophef in ons groepje want mijn groepsgenoten waren hier alles behalve enthousiast over. Ze wilde niet helemaal naar Amsterdam of Maastricht en vonden andere opdrachten veel makkelijker dan de onze.

Mij leek het echter WEL leuk. De horecabeurs is niet onbekend bij mij en mijn ouders bezochten dan ook jaren lang elk jaar deze beurs omdat ze een eigen frietzaak hadden. Dit soort evenementen staan er om bekend dat je de laatste nieuws dingen mag proeven enz. Wat kan daar nu niet leuk aan zijn ? Afgelopen donderdag was het dus zover en ik was eigenlijk wel een beetje bedroefd over het feit dat mijn mentor mee ging. Ik voelde me net een schoolmeisje van 15 wat aan het handje werd meegenomen. Op de heenweg hadden we al gelijk het geluk dat er een aanrijding met een persoon was en we een heel stuk met de bus moesten afleggen en er dus ook nog eens veel later waren.

Maar ondanks deze tegenslagen heb ik meer dan genoten. Ik vond het helemaal geweldig. Ik vond het jammer dat ik dit uitstapje niet met vriendinnen kon doen want ik weet zeker dat het dan nog meer in de smaak was gevallen. Ik heb genoten van een heleboel hapjes. En wat ik toch wel het meeste gemist heb ? Een SWIRL !!! Jawel de swirl was ook aanwezig dus kon ik hier ook weer van genieten. Verder genoot ik van nieuwe kaashapjes,slushpuppy,bitterballen,pannekoeken,frikandellen,friet en eigenlijk weet ik niet eens meer wat ik allemaal naar binnen heb geduwd *Schaam*. Je kon een heleboel nieuw drankjes proberen en ook de laatste cocktails enz. Omdat helaas in de avonduren moest werken kon ik dit niet proeven (want zou ladder zat op mijn werk aan komen haha).

Mijn klasgenoten waren aan het einde van het bezoek alsnog een stuk enthousiaster over het bezoek dan eerst… als had dat volgens mij vooral er mee te maken met de vrouwen die deze producten allemaal aanprezen…. Maar goed heb het naar mijn zin gehad !

2 gedachtes over “Horecabeurs Maastricht.

Geef een reactie

