Meeloop dag en ov frustraties.

Na een zeer kort nachtje (omdat ik gister naar het concert van Gavin Degraw ging… verslagje volgt) ging mijn wekker na zo’n 5 uur slapen. Vandaag had ik een meeloop dag bij de HBO opleiding wat me onwijs gaaf lijkt maar ook erg over twijfel. Gister voelde ik wel wat spanningen maar die waren vandaag wel goed te doen. Normaal kan ik onwijs zenuwachtig zijn bij zulke dingen omdat ik niet precies weet waar het was, allemaal nieuwe mensen en indrukken enz. Maar toen vanmorgen opstond was ik best wel rustig. Jessica had me uitgelegd hoe ik moest lopen, waar ik moest zijn welk bus enz. Normaal kan hier echt een stresskip in zijn maar op de een of andere manier was er redelijk rustig in en dacht ik het zal wel goed komen ik kom vast wel iemand tegen onderweg.

Om half 8 zat ik in de trein richting Tilburg en alles verliep soepel alsof ik nooit anders had gedaan liep ik bij aankomst op cs naar de bus en vroeg voor de zekerheid toch nog even of wel de goede had. In de bus raakte ik al snel tot rust omdat ik zag dat dit de bus was waar ik al eens eerder in had gezeten toen ik naar de beer in Tilburg ben geweest (en toen ook bij scholen rond had gelopen). Aangekomen bij de Fontys wist ik dat ik onder de brug door moest lopen maar raakte de draad kwijt welk gebouw dan wel moest hebben. Ik liep ergens naar binnen en ging naar de receptie. Daar bleek dat ik in verkeerde gebouw zat maar er zat ook al een ander meisje te wachten. Samen naar het juiste gebouw gelopen en daar uiteindelijk naar de juiste zaal gestuurd waar we samen een plekje zochten. We waren één van de eerste maar we hebben eigenlijk al die tijd gewoon zitten kletsen.

We kregen een intro en een filmpje te zien van een aflevering van  iemes tv wat elke week door studenten wordt gemaakt op de opleiding in hun eigen tv studio. Daarna kregen we een rondleiding door het gebouw wat werd gegeven door 2 studenten. Die erg spontaan waren en waar je ook gewoon vragen aan kon stellen. We eindigde uiteindelijk in de tv studio waar we met onze groep de eerste les kregen. Met onze groep gingen we een eigen aflevering opnemen van iemes tv. De taken werden verdeeld en sommige mochten in de regie camera, andere voor de camera andere erachter enz. Dit vak vond ik echt onwijs gaaf en helemaal mijn ding. Het voelde een beetje alsof ik in de ONM studio binnen kwam maar nu zelf aan de slag kon met de apparatuur.

Na deze les kregen we een les event en eigenlijk ben ik hier net zo enthousiast over. Een bewogen Leeraar die onwijs gave dingen heeft gedaan in het vak. Grote evenementen op zijn naam heeft staan als de Zwarte Cross en echt uit die wereld komt. Die les non stop zitten luisteren en elke keer ging ik al helemaal kriebelen van wat is het gaaf als je zulke dingen kan doen. Daarna een les marketing en een les communicatie. Deze lessen vond ik wel minder boeiend. Dit was meer gericht om de theorie en merkte wel dat bij beide vakken de basis beheerste. Communicatie door mijn mediavormgeving opleiding … marketing door mijn huidige opleiding. Was totaal niet eens met de kijk op dingen van deze Leeraar en de dingen die hij vertelde. Maar goed dat is wel slechts een eerste indruk. Al met al veel te weten gekomen, onwijs leuke dag gehad en met veel mensen gepraat over hun ervaringen/wensen enz.

Alsnog twijfel ik nog steeds… moet ik me op mijn 24ste nog in een HBO opleiding storten ? Volgens de leraren is dit geen bezwaar en beschik ik hierdoor juist over meer levens en werkervaring. Kan ik het niveau van HBO aan en is het Engelse gedeelte niet te zwaar ? Ook het laatste is volgens de leraren geen rede om me tegen te houden en vele andere studenten ook niet. Maar toch brengt het bij mij wel twijfels mee. Ik vind het zo’n moeilijke keuze maar de opleiding zelf leek me onwijs gaaf. Wat ook fijn vind aan de opleiding vind is dat deze opleiding qua structuur geen standaard hbo opleiding is. Deze opleiding is nog erg ‘klein’ en hierdoor krijg je een intensieve begeleiding heb je gewoon een klas,krijg je gewoon les in klaslokalen en heb je gewoon een ‘mentor’ enz. Dus geen zaal met 200 studenten waarin je zit en de les volgt maar gewoon nog steeds een beetje zoals ik de lessen nu heb.

Ik verliet de dag met goed gevoel en een goed inzicht van de opleiding mijn humeur kwam echter dat het dieptepunt toen ik een boete van 38 euro kreeg bij het uitstappen van de bus. Na afgeloop van de meeloopdag was het KEI druk en we stonden als haringen in blik opgepropt in de bus. Ik wurmde me een weg naar dat ov chip ding om in te checken maar van alles kanten werd er constant geduwd. Na een paar haltes checkte ik dus weer uit. Ik dacht bij mezelf als die deuren dadelijk open gaan stormt iedereen naar buiten en dan moet ik nog uitchecken. Ik heb tenslotte gewoon gratis reizen dus ik zag het probleem niet en de meeste hadden door de drukte niet eens ingecheckt. Bij aankomst op het station stonden ze te controleren JAWEL. Ik zag in eerste instantie nog een probleem want ik dacht ik heb ingecheckt en ze zagen zelf ook wel hoe druk het is. Ik heb tenslotte gratis reizen dus ik zal wel een waarschuwing krijgen. Niks was minder waar ik kreeg een boete van 38 euro…. En zag de trein door al het op onthoud ook nog eens voor mijn neus weg rijden en moest een half uur wachten. Ik was zo boos en verdrietig te gelijk. Daar staan ik dan maandag avond heel de avond die rotzooi op mijn werk op te ruimen en en kou te lijden…. om het geld uit te geven aan een boete.

Mijn humeur was gelijk 100 graden omgeslagen en nog steeds kan ik het moeilijk loslaten. Ik was zo enthousiast over vandaag maar het enige gevoel wat er omhoog bleef spelen is het einde van die dag. Zo straks mijn boete betaald en een bezwaarschrift gemaakt in de hoop dat mijn geld terug krijg. Laten we dat dan maar hopen…. Al vraag me gelijk af na zoiets of het een voor teken is dat ik het NIET moet doen ???? Waarom is het zo moeilijk en twijfel ik altijd zo ontzettend veel.

2 gedachtes over “Meeloop dag en ov frustraties.

  1. Die boete is stom zeg!

    En wat je vertelt over de open dag: het klinkt wel alsof je het allemaal heel leuk vindt en 24 lijkt me echt niet te oud voor een hbo-opleiding. Maar het is natuurlijk je eigen keuze🙂

Geef een reactie

