Valentijn met Vriendschap en Muziek : Florence and the Machine


Gister was natuurlijk valentijn… hoewel ik hier vrij weinig mee heb en sowieso ook geen vriendje heb dus er sowieso al vrij weinig mee doe ben ik wel onwijs verwend door mijn lieve vriendinnetjes en ontving ik net als elk jaar trouw weer een kaartje in de bus om onze vriendschap weer even in het teken te zetten. Zo ontving ik o.a dit mooie gedichtje :

Vriendschap = Tijd maken voor elkaar.
Vriendschap = Samen de goede dingen van het leven ontdekken.
Vriendschap = Een hand toesteken waar nodig.
Vriendschap = Met een lach en een traan.
Vriendschap = Één van de mooiste dingen die er is !

Ik prijs me dan ook elke dag weer ontzettend gelukkig met die mooie en lieve mensen om me heen. Ik zou echt niet weten wat ik daar zonder zou moeten. Om dan ook maar in deze trant te blijven vind ik vriendschap ook iemand anders een plezier doen. En dat deed ik gister heel toepasselijk op deze dag. De band Florence and the Machine stond gister namelijk in de Effenaar en Jacolien vind deze band helemaal geweldig. Destijds maakte we een deal ik zou met haar hiermee naar toe gaan en zij zou met mij mee gaan naar Simple Plan. Het concert van deze band was echter binnen 3 minuten uitverkocht en we hadden dus geen kaartje.

Een paar weken later werd er echter bekend dat de 14 februari ook naar Nederland zouden komen maar voor dit concert kon je alleen maar kaartjes winnen. De afgelopen weken deed ik voor Jacolien dan ook mee aan diverse prijsvragen allemaal zonder succes. Vorige week kwam het bericht echter naar buiten dat er gister voor 100 mensen een kaartje klaar zou liggen aan de kassa om 16.00 uur. De eerste 100 gelukkige mochten erbij zijn. Ik moest echter gewoon tot 2 uur naar school maar Jacolien was heel de dag vrij en ging al vroeg richting de Effenaar om een kaartje te bemachtigen. Na school ging ik ook door en nam warme thee mee.

Intussen stonden er al aardig wat mensen maar er werd niet moeilijk gedaan en ik mocht er gewoon bij…. en om 16.00 uur kregen we een kaartje uitgedeeld. Pers enz was aanwezig. De eerste mensen zaten er al sinds 9 uur die ochtend. Na de uitreiking zijn Jacolien en ik boodschappen gaan doen en hebben we bij mij thuis gekookt. Na het eten zijn we richting de Effenaar gegaan en hebben we daar een mooi plekje in de zaal opgezocht. Ik wist niet zo goed wat ik ervan moest verwachten want de nummers wat ik had geluisterd vond ik niet echt mijn ding. Maar ik werd blij verrast. De muziek is een beetje in de trant van WT en Epica en het stemgeluid en beheersing van deze zangeres is echt fantastisch. Ik vond het optreden en muziek veel leuker dan de nummers wat ik op internet had geluisterd en was dan zeker wel verrast door het optreden. Een onwijs leuke avond gehad… en niet eens een eenzame valentijn😉.

2 gedachtes over “Valentijn met Vriendschap en Muziek : Florence and the Machine

Geef een reactie

