Yori Swart & Peter Katz @ Rotterdam

Gister eerst een laatste dagje school en om 1 uur was het zover EINDELIJK heb ik vakantie. Hoewel ik eerst nog even moet doorwerken want ik moet met de carnaval zaterdag,zondag en maandag werken ben ik daarna gewoon heerlijk 4 dagen vrij. Dinsdag,woensdag,donderdag en vrijdag gewoon helemaal niks. Kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst zoveel dagen vrij ben geweest. De afgelopen weken moest ik vaak naast school het hele weekend werken of was ik maar 1 dagje vrij. Echt heerlijk dus. Moet tussendoor wel wat tijd vrij maken om te leren voor aankomende week voor mijn laatste toetsweek. Daarna begint mijn afstudeerstage waar ik nog steeds met gemengde gevoelens naar toe leef. Wordt een enorm drukke tijd dan dus laat ik nog maar even genieten. En dat deed ik gister…

Na school ging ik gelijk door naar Rotterdam. Ik had een trein eerder en Jacolien zou er pas later zijn dus had besloten nog even langs de Primarkt te gaan dit feest ging echter niet door want helaas had mijn trein enorm veel vertraging door een seinstoring en daarna een goederen trein die voor me reed dus ik was pas veel later dan geplant in Rotterdam en zou dat niet meer halen. Dus besloot ik even de stad in te gaan. Ik heb onwijs leuke dingen gezien maar uiteindelijk heb ik toch niks gekocht onder het motto van ik moet sparen hihi.

Rond half 5 zag ik Jacolien en hebben we eerst genoten van een ijsje omdat ik nog bonnen had van de mac. Vervolgens zijn we naar Rotown gegaan want daar zouden we s’avonds naar een optreden gaan kijken van Peter Katz. We gingen in het cafe een hapje eten. Erg lekker gegeten en ik ging voor de kip sate. De ober die ons bediende vond ik ook zeker niet verkeerd ;)… alleen volgens mij beetje aan de jonge kant haha. Gezellig zitten kletsen en tegen half 9 naar de kerk gegaan. Het optreden vond namelijk plaats in de kerk naast Rotown en eerlijk gezegd had ik het iets anders voorgesteld. Het was letterlijk in een kerk waar we dus plaats moesten nemen in de kerkbanken… En geen drankje konden nemen. Ik verwachte meer een podium in een kerk ofzo. Maar goed we moesten het er maar mee doen.

Het voorprogramma werd gedaan door Yori Swart en ik had nog nooit van deze zangeres gehoord maar was zeker verrast. Onwijs mooie en gevoelige nummers kwamen voorbij en wil haar zeker nog wel eens live zien. Onwijs mooi en ingetogen zong ze. Beetje jammer vond ik dat ze na elk nummer haar gitaar opnieuw ging stemmen en dit zolang duurde. Hierdoor verloor ze zo nu en dan de aandacht van het publiek. Het gaf aan hoe perfectionistisch ze eigenlijk was en goed.

Daarna volgde Peter Katz en deze zanger kende ik verder ook niet…. Jacolien had gevraagd of ik hier mee naartoe wilde en ik had een paar nummers geluisterd en vond wel oke dus vandaar. Dit was ook een zeer muzikale zanger die onwijs mooi ingetogen en rustige nummers song. Zeker de moeite waard. Op het einde had ik echter een rug als een plank van die harde banken en was ik zo moe van de drukke week dat ik het echt gehad had. Door de sfeer in de kerk en de rustige nummers had ik moeite om mijn ogen open te houden en bleef ik gapen… Sorry Jacolien😉.

Toch heb ik ontzettend genoten en vooral van Yori Swart was ik onder de indruk… Rond 01.00 uur lag ik eindelijk in mijn bedje en ben gelijk als een blok in slaap gevallen… Ik heb wel een paar foto’s tijdens het optreden gemaakt (maar die moet ik nog op mijn pc zetten).

4 gedachtes over “Yori Swart & Peter Katz @ Rotterdam

Geef een reactie

