Einde toetsweek.


Vandaag om iets na 11 uur liep ik het school gebouw uit en had ik mijn laatste toets van de toetsweek erop zitten. Het voelde als een last die van me af viel. Ik ben heel erg goed om de lat heel hoog te leggen bij mezelf. En maandag was ik er zo zeker van dat ik mijn toets helemaal verknalt had omdat ik twee dingen had omgedraaid en dit pas op het laatste moment zag. Vandaag kreeg ik daarvan mijn punt al en ik had een 8,4. Dat kon ik gewoon niet geloven. Ik was er zo zeker van dat ik hier een onvoldoende voor ging halen of net voldoende. En dan haal ik het hoogste punt wat voor dit vak tot nu toe behaald heb. Gaf me een erg goed en rustig gevoel. Voor één toets ben nog wel een beetje zenuwachtig omdat ik die wel erg moeilijk vond. Voor de andere toetsen denk ik wel gewoon voldoende te halen. En Engels weet ik niet, maar omdat ik alle andere onderdelen voldoende heb weten af te ronden mag ik hier gewoon onvoldoende voor halen.

Pff wat geeft me dat een rust in mijn hoofd. Merk dat ik zoveel spanningen heb op dit moment over ontzettend veel dingen en dat daar al één spanning van weg valt lijkt al heel veel. Van het weekend moet ik werken en maandag begint mijn stage dag officieel. 15 weken lang zal ik stage moeten lopen. Ik hoop echt zo dat ik het naar mijn zin ga hebben. Als het een leuk team is zal onwijs helpen. Dat maakt mijn werk namelijk ook goed. Ik hoop zo ontzettend dat een stage gewoon wel een keer leuk is en ik dit met een voldoende ga afsluiten. Dat alle maanden hard werken voor school niet voor niks is geweest !

Ik zie ontzettend op tegen alle drukte… de komende 14 dagen ben ik geen enkele dag vrij en als alles goed is het weekend van 17 en 18 maart wel want ik heb dan verlof aangevraagd bij mijn werk omdat er dan twee concerten op de planning staan. Iets om naar uit te kijken…. en iets om naar af te tellen. Al lijkt dat nog heel ver weg. Uiteraard zal ik schrijven hoe mijn eerste dagen zijn verlopen en hoe de uitslagen van de toetsweek zijn !

3 gedachtes over “Einde toetsweek.

Geef een reactie

